دسترسی به بیش از ۲۰۰ ترجمه و ۴۰۰ تفسیر در «قرآنِ نور» + دانلود
کد خبر: 4077631
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

دسترسی به بیش از ۲۰۰ ترجمه و ۴۰۰ تفسیر در «قرآنِ نور» + دانلود

اپلیکیشن جامع قرآن نور همزمان بیش از ۲۰۰ ترجمه و بیش از ۴۰۰ تفسیر را به صورت یکجا و با قابلیت‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد.

به گزارش ایکنا، قرآن معجزه الهی است که تنها ویژه مسلمانان نیست. این کتاب مقدس دارای تفاسیر عمیق و جالبی است که برای هر انسانی جذاب است و خواندن آن علاوه بر اینکه توشه‌ای برای آخرت به حساب می‌آید، راهگشای جاده زندگی نیز است؛ لذا برای اینکه همیشه نور روشنگر این کتاب الهی را در زندگی خود احساس کنید، باید با آن انس گرفته و در زندگی خود همواره از آن بهره بگیرید.

با‌وجود اینکه قرآن کریم کتابی پرمفهوم و بی‌نظیر است و ضرورت همراهی همیشگی آن با زندگی احساس می‌شود، اما حمل آن به صورت همیشگی کار دشواری است چراکه بایستی ضمن رعایت احترام و همچنین دوری از لمس آیات بدون وضو، نگهداری دقیق و مواردی از این قبیل را در همراه داشتن قرآن با خود رعایت کرد.

اگر قرآن را همیشه به همراه داشته باشید یا باید نسخه‌ای کوچک از آن را تهیه کنید که به دلیل خط ریز آن، ممکن است چشمانتان را هنگام خواندن اذیت کند، یا باید به قرآن جزءبندی‌ شده مراجعه کنید که آن هم هدف شما را محقق نمی‌کند.

حالا با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی استفاده از نسخه دیجیتالی از این کتاب الهی روی گوشی تلفن همراه به راحتی ممکن شده است. نسخه‌ای که نه وزنی دارد و نه نیازمند شرایط نگهداری خاصی است و قابلیت‌ها و کاربرد‌های بسیار متنوع‌تری را نیز با خود به همراه دارد.

اپلیکیشن جامع قرآنی «نور» یک قرآن بسیار کامل است که در مقابل قابلیت‌های فوق‌العاده خود دارای حجم اندکی است. این اپلیکیشن اندرویدی تمام سوره‌های قرآن را به صورت متن عربی در کنار ترجمه فارسی، تفاسیر مختلف، فهرست موضوعی، اعراب، احادیث و به صورت قرآن صوتی با قرائت‌های مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دسترسی به بیش از ۲۰۰ ترجمه و بیش از ۴۰۰ تفسیر مختلف در اپلیکیشن جامع قرآنی نور + دانلود

در تمام بخش‌های این برنامه می‌توانید از دو زبان عربی یا فارسی به انتخاب خودتان استفاده کنید. این ویژگی باعث می‌شود به سهولت بتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید و در استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

این اپلیکیشن در بخش صوتی نیز دارای بیش از بیست قرائت از قاریان مختلف سراسر دنیا از جمله شهریار پرهیزکار، عبدالباسط محمد عبدالصمد، کریم منصوری، مصطفی اسماعیل، محمد صدیق منشاوی و ... و همچنین انواع قرائت ترتیل، تحقیق و تحدیر است که شما می‌توانید به هر کدام از آن‌ها به دلخواه گوش داده و در صورت تمایل آن را ذخیره کنید.

دسترسی به بیش از ۲۰۰ ترجمه و بیش از ۴۰۰ تفسیر مختلف در اپلیکیشن جامع قرآنی نور + دانلود

یکی از بخش‌های فوق‌العاده این برنامه، «سوره‌نامه» است که برای هر سوره از این کتاب آسمانی به صورت جداگانه قرار گرفته است. در سوره‌نامه مفهوم کلی سوره، اسامی دیگر سوره، علت نام‌گذاری آن، تعداد آیات، تعداد کلمات، تعداد حروف، اهداف و آموزه‌های آن، محتوا و موضوعاتی که در این سوره به آن‌ها پرداخته شده است، ازجمله فضائل، خواص و ثواب قرائت، محل، زمان و فضای نزول، ترتیب در مصحف، ترتیب بر اساس نزول، ارتباط با سوره‌های قبلی، آورده شده است.

صد‌ها ترجمه و تفسیر به صورت یکجا

اپلیکیشن جامع قرآنی نور همزمان بیش از ۲۰۰ ترجمه و بیش از ۴۰۰ تفسیر مختلف را به صورت یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد که این قابلیت را می‌توان وجه اصلی و متمایزکننده آن از سایر نرم‌افزار‌های قرآنی موجود دانست. شما می‌توانید از طریق این برنامه برای هر آیه انواع ترجمه‌ها و تفاسیر انتخاب شده خود را با ذکر منبع ترجمه یا تفسیر، احادیث، اعراب و آیات مرتبط با آن مشاهده کنید.

دسترسی به بیش از ۲۰۰ ترجمه و بیش از ۴۰۰ تفسیر مختلف در اپلیکیشن جامع قرآنی نور + دانلود

در این اپلیکیشن بیش از ۲۰۰ ترجمه مختلف ازجمله ترجمه الهی قمشه‌ای، آیت‌الله مکارم شیرازی، گرمارودی، سراج، فیض‌الاسلام، ترجمه برگرفته از تفاسیر مختلف طبری، جامع، نور و... را به چندین زبان فارسی، انگلیسی، اردو، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، اندونزیایی، بنگالی، پرتغالی و مانند آن وجود دارد که می‌توانید همه آن‌ها را به صورت همزمان یا چندین مورد را به صورت منتخب مشاهده کنید.

دسترسی به بیش از ۲۰۰ ترجمه و بیش از ۴۰۰ تفسیر مختلف در اپلیکیشن جامع قرآنی نور + دانلود

این برنامه جامع قرآنی، دارای بیش از ۴۰۰ نوع تفسیر مختلف ازجمله المیزان، نمونه، مجمع البیان، التفسیر الکبیر و نورالثقلین به زبان‌های مختلف فارسی، عربی و انگلیسی است که به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه می‌توان از آن نام برد. در این مورد نیز امکان انتخاب همه تفاسیر یا چندین مورد آن‌ها به صورت همزمان وجود دارد.

اگر بخواهیم جذاب‌ترین بخش این اپلیکیشن را نام ببریم، بدون شک فهرست موضوعی همان بخش است. گاهی اوقات شما به دنبال آیاتی با یک موضوع خاص هستید، در این اوقات، این بخش به کمک شما می‌آید. فهرست موضوعی در این برنامه به دو زبان فارسی و عربی و در عناوین مختلف مثل ادیان و مذاهب، اشخاص، اعداد و جهات، اعضا و جوارح، جمادات، حیوانات، رنگ‌ها، زمان‌ها، علوم و فنون، قبائل و گروه‌ها، کتاب‌ها، گیاهان، مفاهیم، مکان‌ها، وقایع و حوادث تنظیم شده است. در هر یک از عناوین، آیات به همراه متن عربی، ترجمه و تفسیر به چند شکل مختلف آمده است؛ بنابر این می‌توانید هر یک از موضوعات قرآن را به صورت کامل و عمیق درک کنید.

دسترسی به بیش از ۲۰۰ ترجمه و بیش از ۴۰۰ تفسیر مختلف در اپلیکیشن جامع قرآنی نور + دانلود

اگر بخواهیم دیگر ویژگی‌های مختلف این برنامه را به صورت موردی و یکجا بیان کنیم تا در یک نگاه قابل بررسی باشند می‌توان به امکان جست‌وجوی سوره، آیه، ترجمه یا تفسیر، امکان تنظیم سرعت پخش و تعداد آیه در بخش قرآن صوتی، امکان استفاده از حالت دارک‌مود، امکان تنظیم روشن ماندن صفحه، امکان ورود بدون عضویت و به عنوان مهمان، امکان افزودن یک آیه یا سوره به علاقه‌مندی‌ها، وجود دو زبان عربی و فارسی برای همه بخش‌ها و امکان تغییر سایز صفحه، اندازه قلم و فاصله خطوط و همچنین انتخاب رسم الخط بین عثمان طه یا نیریزی اشاره کرد.

نسخه جدید این برنامه که به تازگی منتشر شده است دارای رابط کاربری انگلیسی و افزودن یادآور برای ختم شخصی است. در این نسخه علاوه بر متن قرآن کریم، ترجمه‌های قرآن، منابع تفسیری، احادیث تفسیری، فهرست موضوعی، اعلام و اسماء، آیات مرتبط و اعراب قرآن به صورت کامل‌تر ارائه شده است.

همچنین قابلیت‌های دیگری از قبیل جست‌و‌جوی محتوا و صوت قرآن برای کاربران فراهم شده است و کاربران می‌توانند پس از قطع ارتباط با شبکه از متن قرآن، ترجمه‌های دانلود شده و دو تفسیر و صوت قرآن کریم را به صورت آفلاین استفاده کنند.

دسترسی به بیش از ۲۰۰ ترجمه و بیش از ۴۰۰ تفسیر مختلف در اپلیکیشن جامع قرآنی نور + دانلود

باتوجه به بررسی‌های انجام شده ایکنا، این برنامه از لحاظ طراحی نیز مخاطب‌پسند بوده و استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های اسلیمی به صورت مناسب و جذاب و سرعت بالا در بارگذاری و نصب و همچنین عدم هنگ کردن در هنگام استفاده از برنامه بر قابلیت‌های آن افزوده است. اپلیکیشن جامع قرآنی نور به همت مرکز تحقیقات علوم اسلامی تولید و تهیه شده و در حال حاضر به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان به این عرصه ارائه شده و این موضوع نیز در کامل کردن فرایند استفاده از یک برنامه جامع قرآنی و در اختیار قرار دادن آن به عموم جامعه و مخاطبان اثرگذار بوده است.

اپلیکیشن جامع قرآنی نور

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha