رسانه‌‌‌ها مطالبه‌گری به حق داشته باشند
کد خبر: 4078388
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴

رسانه‌‌‌ها مطالبه‌گری به حق داشته باشند

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به نقش رسانه‌ها در دنیای امروز گفت: مقابله با سهل‌انگاری در فضای مجازی، مطالبه‌گری به حق و ارائه اخبار خوب به مردم در راستای افزایش امید و نشاط بین مردم از کارهایی است که رسانه‌ها باید در دستور کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس امروز، 24 مردادماه در جمع خبرنگاران گفت:‌ خبرنگاران برای رساندن پیام مردم و در راه تهیه گزارش سختی‌های فراوانی را متحمل می‌شوند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران در وقایع مختلف ملی و مذهبی نظیر تشییع شهدا و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به خوبی فعالیت می‌کنند که نمونه آن را در ایام عاشورا و تشییع شهید اسکندری در شیراز و استان فارس مشاهده کردیم.

موسوی با اشاره به اینکه خبرنگاران اگر از فسادی مطلع شوند باید ابتدا به مراجع قضایی اطلاع‌رسانی کنند تا حریم خصوصی افراد حفظ و حراست شود، اضافه کرد:‌ حق‌طلبی و حق‌مداری همواره در اولویت کار خبرنگاری قرار دارد.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: مقابله با سهل‌انگاری در فضای مجازی، مطالبه‌گری به حق و ارائه اخبار خوب به مردم در راستای افزایش امید و نشاط بین مردم از کارهایی است که رسانه‌ها باید در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه هیچ پرونده مطبوعاتی در فارس وجود ندارد و تنها یک پرونده سیاسی شکل گرفته بود، افزود: در انتشار اخبار نباید بی قانونی به بهانه جذابیت بیشتر، شکل گیرد و همواره قانون باید در دستور کار باشد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین بر لزوم اجرای نقد منصفانه تاکید کرد و گفت: نباید به جای نقد مناسب، در فضای مجازی دست به تخریب مسئولان زد.

موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سند تحول قضایی شکل گرفته است، اضافه کرد: عمل دادگستری فارس بر اساس این سند است و ۴۸ درصد پیشرفت از خود نشان می‌دهد و این باعث شده است که کمترین میزبان معطلی پرونده را شاهد باشیم.

وی با تصریح اکنون ابلاغ الکترونیکی به صورت سریع انجام می‌شود و دادرسی‌ها هم الکترونیکی شده است و با این روند شاهد کاهش حضور متهمین در دادگاه هستیم،‌ افزود: با مداخله دادگستری کل استان فارس ۷۱ کارخانه از تعطیلی کامل نجات پیدا کرد و ۳۳ نفر هم با وساطت این نهاد از اعدام نجات یافتند.

انتهای پیام
captcha