پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 4079115
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
در هفته‌ای که گذشت

پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت پنج پدر و مادر شهید و یک جانباز آمانی شدند و به فرزندان خود پیوستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در هفته‌ای که گذشت؛ خاتون قائمی مادر شهیدان عباسعلی و احمد عابدی در سن 79 سالگی به علت بیماری، پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان افتخار آفرینش، آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

مادر و همسر شهید باغینی

زهرا نامجو باغینی همسر شهید حسین نامجو باغینی و مادر شهید ماشاءالله نامجو باغینی به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به شهیدانش پیوست.

حسین نامجو باغینی، در هفتم فروردین 1309 در شهر باغین از توابع شهرستان کرمان به دنیا آمد. سال 1337 ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. چهارم فروردین 1361 در دشت عباس توسط نیروهای عراقی براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر پاکش مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و سال 1376، پس از تفحص در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش به خاک سپرده شد.

پسرش ماشاءالله (مسعود) نیز در چهاردهم شهریور 1338 در شهرستان کرمان به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. سال 1363 ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. سیزدهم تیر 1363 در مهاباد هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب براثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار وی در زادگاهش واقع است.

مادر شهیدان رضایی‌پور

رقیه سلیمانی طبیبی مادر شهیدان احمدرضا و محمود رضایی‌پور دار فانی را وداع گفت.

شهید احمدرضا رضایی‌پور، متولد ۱۸ خرداد ماه سال 1343 در کوشک یگان اعزامی سپاه به شهادت رسید.

 شهید محمود رضایی‌پور متولد ششم فروردین ماه سال ۱۳۵۰ در عملیات حاج عمران یگان اعزامی سپاه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

مادر شهیدان چرکچی

سیده‌ فاطمه بیگم آقا‌حسینی مادر شهیدان صادق، مهدی، طیبه و معصومه چرکچی از شهدای بمباران موشکی روز قدس سال ۱۳۶۱ پس از سالها رنج و دوری از فرزندانش بر اثر کهولت سن روز سه‌شنبه 25 مردادماه 1401 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان صادق متولد ۱۳۴۳، معصومه متولد ۱۳۵۰، طیبه متولد ۱۳۵۳ و مهدی متولد ۱۳۶۰ بودند که در 25 تیرماه سال 1361 همزمان با روز قدس در منطقه سبدبافان همدان بر اثر حمله موشکی هواپیماهای رژیم بعث به فیض شهادت نائل آمدند.

پدر شهیدان میرابراهیمی

سیدابراهیم میرابراهیمی پدر شهیدان سیدصادق و سیدجواد میرابراهیمی در سن ۹۵ سالگی پس از سال‌‌ها صبر و بردباری، دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید سیدجواد میرابراهیمی بیست و ششم خردادماه سال ۱۳۴۱ متولد و در بیست و ششم اسفندماه سال ۱۳۶۵ در شلمچه عملیات کربلای پنج و شهید سیدصادق میرابراهیمی پنجم بهمن ماه سال ۱۳۳۸ متولد و در بیست و هفتم اسفندماه سال ۱۳۵۹ در سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

جانباز 70 درصد

ابراهیم خوزان چرمهینی جانباز 70 درصد پس از تحمل سال‌ها درد جانبازی و رنج اسارت به خیل شهدا پیوست.

آزاده و جانباز شهید ابراهیم خوزان چرمهینی سوم آبان‌ماه 1343 متولد و با شروع جنگ تحمیلی وارد جبهه‌های حق علیه باطل شد؛ به مدت 93 ماه در زندان‌های رژیم بعث عراق رنج اسارت را تحمل کرد و عاقبت 20 مردادماه 1401 به‌علت جراحات ناشی از جنگ به خیل شهدا پیوست.

انتهای پیام
captcha