وزارت دفاع با راهبرد مقاومت فعال نیروهای مسلح را پشتیبانی می‎کند
کد خبر: 4079159
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

وزارت دفاع با راهبرد مقاومت فعال نیروهای مسلح را پشتیبانی می‎کند

امیر سرتیپ آشتیانی با گرامیداشت روز 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، گفت: وزارت دفاع بر مبنای دکترین دفاعی بازدارندگی با راهبرد مقاومت فعال نیروهای مسلح کشور را پشتیبانی می کند.

به گزارش ایکنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران با تسلیت ایام شهات حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، روز 31 مرداد، روز صنعت دفاعی و هفته دولت و یاد شهدای والامقام؛ شهیدان رجایی و باهنر و شهدای ایثار و مقاومت؛ شهیدان صیاد شیرازی، قاسم سلیمانی و همدانی و هزار شهید وزارت دفاع، به ویژه سه وزیر دفاع، شهیدان چمران، نامجوی و فکوری را گرامی داشت.

وی افزود: مؤلفه‎های دفاع و امنیت مردم‎پایه و خوداتکا در ساخت قدرت ملی از یکسو و ویژگی‎های خاص دینی، انقلابی، ولایی و موقعیت ژئوپلیتیکی و قابلیت‎های جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر، موقعیت ممتاز و متمایزی را برای وزارت دفاع به عنوان بخشی از دولت و یکی از نهادهای دفاعی در تابعیت فرماندهی معظم کل قال ایجاب می‎کند.

امیر آشتیانی اظهار کرد: وزارت دفاع بر مبنای دکترین دفاعی بازدارندگی با راهبرد مقاومت فعال نیروهای مسلح کشور را پشتیبانی می‌‎کند. تأثیر و کیفیت این پشتیبانی عملا با موقعیت و توان نیروهای مسلح در سطح منطقه و ارتباط مستقیم و آثار و نتایج آن در میدان و کسب موقعیت و موفقیت‎های راهبردی برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را رقم می‎زند و این بر دوست و دشمن پوشیده نیست.

وزیر دفاع بیان کرد: وزارت دفاع بر مبنای تبعیت ولایی در قبال فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و در چارچوب قانون اساسی، قانون برنامه ششم توسعه و سایر قوانین و برنامه‎های دولت سیزدهم و انتظارات نیروهای مسلح پرتوان و به عنوان نهاد پشتیبان از دفاع و امنیت ملت بزرگ ایران اسلامی متعهد و پاسخگو است.

وی ابراز کرد: فرزندان شما در وزارت دفاع با خداباوری و خدوباوری و اتکا به اصول و ارزشهای دینی و انقلابی طرح جدیدی را در ایجاد بازدارندگی و نمایش قدرت و اقتدار دفاعی بکار گرفته و دشمن را با ناامیدی مواجه ساخته و زمینگیر کرده‌اند. ما در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان با الگوی مقاومت پایدار و بالندگی در شرایط سخت به نماد مبارزه با استکبار در تمامی عرصه‌ها مبدل شده‌ایم و معادله قدرت را در منطقه به نفع خود تغییر داده و نظام سلطه و نظام منحوس صهیونیستی را از هر زمان دیگر در ورطه سقوط، تزلزل و انزوا کشانده‌ایم.

امیر آشتیانی تصزیح کرد: این امر جز با انسجام، اتحاد ملی، هوشمندی و بصیرت و ایستادگی مردم سلحشور اتفاق نمی‌افتاد. امروز حیرت و نگرانی دشمنان نظام از پیشرفت‌های شگرف ایران در حوزه‌های صنعتی و توانمندی‌های دفاعی کاملا مشهود است. ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم و شرایط لازم را برای دستیابی به فناوری‌های جدید و خودکفایی فراهم کردیم به نحوی که منجر به قطع کامل وابستگی به خارج شد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز در تولید داخلی به تمامی نیازها پاسخ مثبت می دهیم، گفت: ما در ثادرات بسیار فراتر از برنامه حرکت کرده‌ایم و در صحنه های بین‌المللی و منطقه‌ای فعالانه ظاهر شده‌ایم و نقش مؤثری در تنظیم روابط، پیمان‌ها و تصمیم‌گیری‌های راهبردی در سطوح مختلف منطقه‌ای و جهانی و ترسیم آینده داریم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در اوج قدرت، اقتدار و عزت در بین کشورها و اذهان مردم جهان قرار دارد و همه اینها در سایه ایمان به خدا و تبعیت محض از رهبری نظام و اخلاص دولت مردمی و انقلابی محقق شده است و مردم آگاه ما از این دستاوردهای عظیم با انگیزه صیانت می‎کنند.

امیر آشتیانی اظهار کرد: شرایط ذاتی و محیطی دفاعی و امنیتی منطقه و جهان و رشد فزاینده علم و فناوری فضای پیچیده‎ای را برای اجرا ماموریت‎های خطیر و متنوع وزارت دفاع ایجاد کرده و از این رو وزارت دفاع باید ظرفیتی متناسب و چند بعدی برای درک و پاسخگویی به این انتظارات گوناگون داشته باشد. این ظرفیت در چارچوب‎های تعیین شده، معماری، سازماندهی و برنامه‎ریزی شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه وزارت دفاع رویکرد توسعه درون زا و چندقابلیتی دنبال می کند، گفت: به رغم سرعت فزاینده توسعه علم و فناوری و تنوع تقاضاهای نیروهای مسلح برای دستیابی به تجهیزات و سامانه‎های دفاعی پیشرفته می‎تواند در کوتاه‎ترین زمان ممکن به عنوان پشتیبان راهبردی و قابل اتکا، نیروهای مسلح کشور و جبهه مقاومت پشتیبانی کند و سهم روشن و به سزایی را در تولید و استحکام مؤلفه‎های قدرت ملی به خود اختصاص دهد.

وی درباره عملکرد این وزارتخانه در یکسال گذشته گفت: تولید و تامین تسلیحات و تجهیزات دفاعی نیروهای مسلح به میزان ۱۲۵ درصد برنامه مصوب سالیانه، رشد ۲۰ درصدی صادرات محصولات و خدمات به کشورهای هدف، رشد ۱۵ درصدی برنامه تحقیقاتی و مرتبط با فناوری‌های صنعت دفاعی، بومی سازی ۴۱۹ قلم مواد، قطعات و تجهیزات، نقش‎آفرینی در کاهش اثر تحریمها در صنایع پیشرفته، فرصت سازی برای صادرات، جلوگیری از خروج ارز و ارزآوری برای کشور از مهمترین دستاوردهای وزارت دفاع در یک سال نخست دولت سیزدهم است.

وزیر دفاع افزود: افزایش تولید موشک‌های بالستیک، تولید انواع تسلیحات دریایی، ارتقای قابلیت و اشراف بر اطلاعات الکترونیکی، بهره‎‌برداری از هواپیمای ترابری سبک سیمرغ، همکاری با ورود ۳۵۰۰ شرکت در بخش خصوصی با حجم همکاری ۳۱ هزار میلیارد تومان و ۷۷۵ شرکت دانش بنیان با حجم ۱۲ هزار میلیارد تومان، تعامل فعال با نیروهای مسلح و مشارکت در رزمایش‎های بزرگ، طراحی و توسعه راهبرد تحقیقاتی از جمله دیگر دستاوردهای وزارت دفاع است.

امیر آشتیانی در پایان ضمن تشریح خدمات این وزارتخانه به خانواده‎های نیروهای مسلح ظهار کرد: امروز محصول باور و اراده و عمل جهادی وزارت دفاع در ارزشی‌ترین عبارتهای منبعث از مبانی ارزشی و سیاست‌های کلان نظام؛ همچون ولایتمداری، توجه به درون، بومی‌سازی، داخلی‌سازی، بن بست شکنی، خودباوری، کار جهادی، کاهش وابستگی، کاهش اثر تحریم‌ها، فرصت‌سازی و اعتماد به بخش خصوصی و جوانان، توسعه دانش بومی و زمینه‌سازی برای اشتغال و به ویژه حفظ نخبگان در کشور، شایسته‌سالاری، سلامت اداری، پاکدستی و کمک به توسعه پایدار کشور و اقتدارآفرینی تبلور و عینیت یافته که امیدواریم با دعای خیر امت حزب الله و ملت سربلند ایران اسلامی، با همین روند جهشی استمرار یابد.

انتهای پیام
captcha