آسیب‌های اجتماعی با بسته‌ شدن مساجد افزایش می‌یابد
کد خبر: 4079213
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴

آسیب‌های اجتماعی با بسته‌ شدن مساجد افزایش می‌یابد

امام‌جمعه میاندوآب گفت: اگر مساجد بسته شوند در آن صورت آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابند و لذا باید مساجد را رونق داد و هیئت امنا و ادارات متولی، مساجد را تقویت و رونق دهند.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب ۲۸ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با تاکید بر تربیت جوان مومن، انقلابی، شجاع و ولایت‌مدار اظهار کرد: همه مسئولان اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی و کسانی که می‌خواهند این نظام به صاحب اصلی‌اش برسد باید به امر تربیت نیروی جوان، مومن، شجاع، پای کار و ولایت‌مدار توجه داشته باشند.

وی افزود: تنها راه پیشرفت جامعه تربیت چنین جوانانی است و این موضوع مورد تاکید امام خمینی(ره)  و مقام معظم رهبری بوده و در ادامه شهید فهمیده‌ها و شهید حججی‌ها تربیت یافتند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج قدرت و اقتدار قرار داشته و به ابرقدرت تبدیل شده است، ادامه داد: امروز قدرت ایران اسلامی به جایی رسیده که دشمنان ما آمریکا، سخنان خود را با ایران شروع کرده و با ایران به پایان می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمنان امروز درخواست مذاکره می‌کنند، نشان دهنده قدرت ایران است، تصریح کرد: چون ایران تبدیل به ابرقدرت شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل ایران بایستد و این موضوع در طول تاریخ در دوران دفاع مقدس و یا در مبارزه با داعش نیز نمود پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه نباید خودتحقیر باشیم، تصریح کرد: دانشمندان و پژوهشگران و متخصصان ایرانی در اوج تحریم‌ها ماهواره به فضا پرتاب کرده و در عرصه‌های مختلف نیز پیشرفت داشته‌ایم ولی دشمنان این را نمی‌توانند ببینند و به زبان بیاورند.

وی گفت: پیشرفت‌های ما در سایه مکتب حضرت اباعبدالله(ع)، معارف اهل بیت(ع) و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان بوده و امروز نیز لازم است تا اتحاد داشته و مساجد را تقویت کرده و جوانان را در مسیر الهی و معنویت تربیت کنیم.

وی به موضوع فضای مجازی نیز اشاره و اظهار کرد: در دنیای مجازی جای شهید و جلاد ‌و حق و باطل را عوض می کنند، همان کاری که معاویه با جنگ تبلیغاتی علیه امیرالمومنین، حضرت علی(ع) راه انداخته بود و لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

امام جمعه میاندوآب به روز جهانی مسجد اشاره و با تاکید بر تقویت مساجد، تصریح کرد: اگر مساجد بسته شوند در آن صورت آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابند و لذا باید مساجد را رونق داد و هیئت امنا و ادارات متولی، مساجد را تقویت و رونق دهند.

 

انتهای پیام
captcha