۵ مرکز تخصصی جدید در حوزه علمیه تهران راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4082103
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران:

۵ مرکز تخصصی جدید در حوزه علمیه تهران راه‌اندازی می‌شود

معاون آموزش حوزه علمیه تهران با اشاره به فعالیت ۶۴ مدرسه سطوح یک تا سه و ۶ مرکز تخصصی در استان، اعلام کرد: ۵ مرکز تخصصی جدید در حوزه علمیه تهران راه‌اندازی می‌شود. 

۵ مرکز تخصصی جدید در حوزه علمیه تهران راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام علی عاشوری، معاون آموزش حوزه علمیه استان تهران، گفت: حوزه علمیه استان تهران به علت استقرار در پایتخت ایران اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و بر همین اساس تلاش شده است تا چرخه آموزش در این مرکز تکمیل شود تا علاوه بر فعالیت در سطوح یک تا سه، توسعه دروس خارج، افزایش مراکز تخصصی حوزوی و موسسات آموزش عالی حوزوی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به واسپاری برخی از فعالیت‌های آموزشی از طرف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به استان تهران، افزود: با زیرساخت‌های علمی آماده شده، ایجاد و توسعه مراکز تخصصی با گرایش‌های متنوع در علوم انسانی و اسلامی، همچنین توسعه کمی و کیفی و جغرافیایی این مراکز و ایجاد دوره‌ها، مراکز یا موسسات آموزش عالی در شهرستان‌های استان تهران فراهم شده است که با توسعه این فعالیت‌ها، امکان استقرار علمی طلاب در استان تهران فراهم شده است.

عاشوری افزود: با تشکیل کمیته‌های علمی و تعیین موضوعات تخصصی همچنین استقرار اساتید راهنما و داور در استان، تدوین و دفاع از پایان نامه‌های سطح دو و سه نیز در استان تهران برگزار می‌شود تا علاوه بر کاهش ترددها، از ظرفیت‌های این استان به نحو مطلوب استفاده شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۶۴ مدرسه سطوح یک تا سه و ۶ مرکز تخصصی در استان تهران فعالیت می‌کنند که به زودی ۵ مرکز تخصصی نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد؛ در مراکز تخصصی حدود ۱۰ رشته و گرایش به علاقه‌مندان ارائه می‌شود که موضوعات فقه سیاسی، تربیت مدرس، روان‌شناسی، کلام نو و دیگر موضوعات را شامل می‌شود.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه استان تهران اعلام کرد: هم اکنون ۸ هزار طلبه در مدارس علمیه استان تهران مشغول به تحصیل هستند که در سال جدید تحصیلی حدود ۶۰۰ طلبه به این افراد اضافه شده و تحصیلات حوزوی خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام
captcha