کلاهبرداری با پیامک «سلام عمان»
کد خبر: 4083156
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

کلاهبرداری با پیامک «سلام عمان»

این روز‌ها پیامک‌های کلاهبرداری «سلام عمان» به کاربران ایرانی ارسال می‌شود که حاوی نام کاربری و رمز ورود برای دسترسی به یک حساب رمز ارز است که به هیچ وجه نباید به آن لینک وارد شد.

پبامک «سلام عمان»

به گزارش ایکنا، با افزایش تکنولوژی و استفاده از تلفن همراه، بسیاری از مشکلات ارتباطی میان اشخاص، کاهش پیدا کرده است. ارسال پیامک، یکی از مزیت‌های مهم استفاده از تلفن همراه می‌باشد. چندین سال است که ارسال پیامک، به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزار‌های ارتباطی و تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود. اما همین ارسال پیامک ساده، موجب ایجاد جرائم جدیدی شده است که از جمله این جرائم، می‌توان به کلاهبرداری از طریق پیامک اشاره کرد

در کلاهبرداری پبامکی، شخص کلاهبردار، از طریق ارسال پیامک، سعی در دستیابی به اطلاعات بانکی و شخصی اشخاص دارد. محتوای پیامک‌های ارسالی، می‌تواند شامل موضوعات گوناگونی، مانند قطع یارانه، دریافت کد تخفیف و مواردی از این قبیل باشد. اگر اشخاص، نسبت به موارد کلاهبرداری از طریق پیامک، آگاهی داشته باشند، در دام این کلاهبرداران نیفتاده و همچنین، جرائم در این حوزه، کاهش پیدا می‌کند.

در همین راستا پلیس فتا اعلام کرد: این روز‌ها پیامک‌هایی به کاربران ایرانی ارسال می‌شود که حاوی نام کاربری و رمز ورود برای دسترسی به یک حساب رمز ارز است، در این پیامک‌ها که موجودی حساب در آن نوشته شده از کاربری با نام مشخص خواسته شده به حساب خود که به روزرسانی شده است مراجعه کند. همه این پیام‌ها برای کلاهبرداری هستند، اگر پیامک لینک دارد به هیچ وجه نباید به آن لینک وارد شد، اگر نرم‌افزاری معرفی کرده است نباید آن را بر روی تلفن همراه نصب کرد، هیچ‌گونه اطلاعاتی نباید به سامانه‌هایی که در این پیامک‌ها معرفی می‌شود فرستاد.

انتهای پیام
captcha