برنامه فرانسه برای اخراج شخصیت‌های مسلمان
کد خبر: 4083522
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵

برنامه فرانسه برای اخراج شخصیت‌های مسلمان

فرانسه در حال تهیه فهرستی از مبلغان مذهبی و رؤسای انجمن‌های اسلامی برای اخراج آن‌ها از کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، وزیر کشور فرانسه فهرستی را تهیه کرده است که حدود 100 شخصیت از مبلغان مذهبی و رؤسای انجمن‌های اسلامی را شامل می‌شود.

بر اساس تحقیقاتی که وبسایت فرانسوی «Mediapart» انجام داده است، جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه، در حال تهیه فهرستی از وعاظ و رؤسای انجمن‌ها برای اخراج از این کشور است؛ از جمله این افراد می‌توان به رئیس سابق اتحادیه سازمان‌های اسلامی در فرانسه اشاره کرد که طبق این گزارش؛ متحد تاریخی وزارت کشور محسوب می‌شود.

این اقدام وزارت کشور فرانسه پس از آن انجام می‌شود که وزیر کشور به ناتوانی در اخراج حسن ایکوسن، امام مسجد متهم شد؛ کسی که به نفرت‌انگیزی متهم شده بود.

وزیر کشور فرانسه در یک برنامه زنده تلویزیونی تصریح کرد که از زمان به قدرت رسیدن امانوئل ماکرون در این کشور؛ 734 خارجی تندرو از کشور اخراج شده‌اند که از این تعداد 72 نفر در هفت ماه گذشته از این کشور طرد شده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده است: به نظر می‌رسد یکی از اهداف وزیر کشور، احمد جاب‌الله، رئیس سابق اتحادیه سازمان‌های اسلامی است که به حمایت از ماکرون شناخته می‌شود؛ کسی که از دهه 1980 در خاک فرانسه زندگی می کند اما حدود سه سال است مقامات فرانسوی تمایلی به تمدید اقامت وی ​​ندارند.

انتهای پیام
captcha