اعطای تسهیلات ۵ میلیون تومانی به زوار اربعین
کد خبر: 4083531
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

اعطای تسهیلات ۵ میلیون تومانی به زوار اربعین

سید احسان خاندوزی از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی برای زوار اربعین امام حسین(ع)، بدون نیاز به حضور در شبکه بانکی کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مصاحبه با بخش خبری ساعت ۱۴ سیما، گفت: به دستور آقای رئیس جمهور و به منظور کمک به هزینه زوار اربعین امام حسین (ع)، شبکه بانکی کشور تا سقف ۵ میلیون تومان برای سرپرستان خانوارهایی که خانوادگی سفر می‌کنند و ۳ میلیون تومان برای زواری که به شکل انفرادی سفر می‌کنند، تسهیلات قرض‌الحسنه ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای دریافت این تسهیلات کمک‌ هزینه زیارتی نیاز به حضور زائرين عزیز در شبکه بانکی کشور نیست، اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در این زمینه با ستاد اربعین وزارت کشور، سازمان حج و زیارت، شبکه بانکی کشور و سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شده است.

خاندوزی ادامه داد: برای دریافت این تسهیلات اساساً نیازی به هیچ گونه اخذ وثایق و تضمینات اعم از چک و یا سفته وجود ندارد و بازپرداخت آن نیز از محل یارانه‌های آتی سرپرستان خانوارهای کشور کسر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه زائران اربعین که قصد استفاده از این تسهیلات را دارند، نیاز به حضور در هیچ یک از شعب شبکه بانکی کشور ندارند و صرفا با مراجع به سامانه سماح (سامانه سازمان حج و زیارت کشور)،  درخواست استفاده از تسهیلات قرض الحسنه خود را اعلام کنند، اظهار کرد: پس از اعلام درخواست از سوی خانوار، به صورت خودکار و پس از خروج زائرین از مرز زمینی و در زمان خیلی کوتاهی این تسهیلات طی یک یا دو روز به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

وزیر اقتصاد در پایان تأکید کرد: این تسهیلات شامل زواری که در روز اربعین خروج آن‌ها از کشور ثبت می‌شود، نیز خواهد شد و چون در قالب قرض‌الحسنه است نرخ بازپرداخت آن نیز ۴ درصد است.

وی اظهار کرد: اگر این بازپرداخت به صورت عادی انجام شود بهترین گزینه است، در غیر این صورت امکان بازپرداخت این تسهیلات بدون نیاز به مراجعه به هیچ یک از شعب بانکی و به صورت کسر خودکار از یارانه ماه های آتی سرپرست خانوارها انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha