راهپیمایی اربعین موجی از ولایتمداری را نشان ‌می‌دهد
کد خبر: 4083563
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
آیت‌الله جنتی در افتتاحیه اجلاسیه خبرگان رهبری:

راهپیمایی اربعین موجی از ولایتمداری را نشان ‌می‌دهد

رئیس مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه دهمین اجلاس رسمی دوره پنجم، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، آن را عاشورای دوم دانست و گفت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین موجی از ولایتمداری را نشان می‌دهد. این راهپیمایی حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ و مظهر عشق و بصیرت مردم است که روز به روز به شکل بهتری برگزار می‌شود.

آیت‌الله احمد جنتی، رئيس مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله احمد جنتی، رئيس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز، سه شنبه ۱۵ شهریور در افتتاحیه دهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری ضمن درود به روان پاک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره اعضای فقید مجلس خبرگان از جمله آیت‌الله ری‌شهری، آیت‌الله فقیه و آیت‌الله فیض سرابی را گرامی داشت.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، آن را عاشورای دوم دانست و گفت: حرکت عظیم راهپیمایی اربعین موجی از ولایتمداری را نشان می‌دهد. این راهپیمایی حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ و مظهر عشق و بصیرت مردم است که روز به روز به شکل بهتری برگزار می‌شود. این گردهمایی عظیم نشان می‌دهد نهضت امام حسین(ع) هر روز زنده‌تر و فراگیرتر از گذشته است و به مرز، جغرافیا و قومیت محدود نیست.


گزارش تصویری دهمین اجلاس رسمی دوره پنجم مجلس خبرگان


وی با اشاره به اهمیت مضاعف راهپیمایی اربعین امسال گفت: اولا محدودیت‌ها ‌و موانع ناشی از بیماری کرونا و ویزا برطرف شده و زمینه برای حضور خیل مشتاقان فراهم شده است. ثانیا دشمن در جبهه فلسطین، سوریه و یمن شکست‌های سختی خورده و می‌خواهد انتقام این شکست‌ها را با فتنه‌انگیزی سیاسی و مذهبی و تضعیف و کم‌رنگ کردن این مراسم بزرگ جبران کند لذا بر دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی لازم است در جهت تسهیل سفر زوار اقدام کنند و تمام همت و امکانات خود را برای رونق‌بخشی و باشکوه‌تر برگزارشدن راهپیمایی اربعین به کار گیرند.

آیت‌الله جنتی اظهار کرد: لازم است همه گروه‌های شیعی و مردمی و زائران اباعبدالله الحسین(ع) هوشیاری کامل خود را در برابر توطئه‌های آمریکایی صهیونیستی حفظ کرده و اجازه ندهند برخی اختلافات غیر اصولی و مسائل سیاسی به این اجتماع عظیم که مایه وحدت تشیع است، ضربه بزند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه از ملت و دولت عراق برای تلاش در جهت برگزاری هرچه با شکوه‌تر این مراسم و همچنین مهمان‌نوازی و کرامت مردم عراق در خدمت به زوار تشکر و قدردانی کرد.

وی سپس با اشاره به گذشت یکسال از آغاز به کار دولت سیزدهم، به رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برای تلاش‌های شبانه‌روزی خسته نباشید گفت و برای آنها در ادامه این مسیر آرزوی موفقیت کرد.

جنتی اظهار کرد: دولت در این یکسال توانست در بخش‌‌هایی توفیقات خوبی داشته باشد و شعارهای اصیل انقلاب و آرمان‌های امام(ره) در این مدت برجسته شد. در حوزه سلامت و بهداشت دولت توانست بیماری کرونا را مدیریت کند. در سیاست خارجی تحریک و پویایی برای ارتباط با کشورها همسایه انجام گرفت و ظرفیت‌های اقتصادی کشور در منطقه فعال شد.

رئیس مجلس خبرگان بیان کرد: درباره مسئله ارتباط با مردم، توجه به مناطق محروم و دوری از اشرافی‌گری رفتار خوبی از سوی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت مشاهده شد و امیدواریم این روحیه تا پایان فعالیت دولت ادامه یابد.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش شبانه‌روزی دولت اما همچنان مسئله اقتصاد و معیشت اولویت اصلی کشور است. در این مدت دولت برای حل مشکلات جاری و روزمره کارهایی انجام داده است اما باید مسائل مهمی مانند اصلاح نظام بانکی، ایجاد تحول در نظام بودجه‌ریزی، تولید و کشاورزی و اصلاح نظام مالیاتی شتاب بیشتری بگیرد.

جنتی تأکید کرد: بررسی توفیقات کشور در این مدت یکبار دیگر ثابت کرد که توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب راه برون‌رفت از مشکلات است. مقام معظم رهبری توصیه کردند که سیاست خارجی را به موضوع هسته‌ای محدود نکنید که توجه به این توصیه ظرفیت‌های جدیدی را در سیاست خارجی و روابط اقتصادی با همسایگان ایجاد کرد و موجب رشد چشمگیر در تجارت خارجی و ترانزیت با همسایگان شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که از شرطی کردن کشور پرهیز شود و اقتصاد معطل مذاکرات باقی نماند و به ظرفیت‌ها و توان داخلی اتکا شود. در سایه توجه به این توصیه طرح آبرسانی غدیر با همت جهادی کارگران ایرانی طی ده ماه عملیاتی شد.

وی با اشاره به توصیه دیگر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مسئولان بین مردم گفت: حضور مسئولان قوای سه‌گانه بین مردم مایه امید و دلگرمی و سرعت گرفتن کارها می‌شود. لذا هر جا به این توصیه‌ها توجه کردیم حرکت و پیشرفت داشتیم و هرجا هم به این توصیه‌ها عمل نشد، توقف و عقب‌گرد داشتیم. اگر همه دستگاه‌ها به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توجه کنند بی‌تردید کشور با سرعت بیشتری راه رشد و ترقی را طی می‌کند.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر نقش ولایت فقیه و رهبری در عبور کشور از حوادث و بحران‌های بزرگ گفت: کشور در دوره پس از پیروزی انقلاب با حوادث بزرگی مانند 8 سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های گسترده اقتصادی، ترور دانشمندان و مسئولان، فتنه 88، تهاجم فرهنگی روبرو بود که هر یک برای از بین بردن هویت و سرمایه‌های یک ملت کافی بود اما به برکت ولایت فقیه و رهبری حکیمانه و با درایت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، کشور از این فتنه‌ها و بحران‌ها گذر کرد و بحمدلله امروز شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی، نظامی و صنعتی هستیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اگر به توصیه‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب نیز در 15 سال اخیر عمل می‌شد، حتما وضع متفاوت بود. انشالله قدردان ولایت فقیه باشیم زیرا ولایت فقه ادامه ولایت الله و ولایت رسول الله(ص) است. ‌

انتهای پیام
captcha