ديدار هيئت حماس با شخصيت‌های اسلامی و مسيحی در مسکو
کد خبر: 4085662
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

ديدار هيئت حماس با شخصيت‌های اسلامی و مسيحی در مسکو

هيئتی از رهبران جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در ادامه سفر خود به مسکو با شخصیت‌های اسلامی و مسیحی دیدار کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المنار، هیئتی از رهبری جنبش حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، با شیخ روشن عباسوف، معاون اول رئیس شورای مفتیان و اداره مذهبی مسلمانان فدراسیون روسیه در مسجد جامع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

این هیئت همچنین عصر امروز در صومعه دانیلوف در مسکو با کشیش سرگئی زوناروف، دبیر بخش روابط خارجی کلیسای پاتریارک مسکو دیدار کرد.

هیئت حماس در این دو دیدار، با اشاره به حملات اسرائیل به مردم فلسطین به بررسی برنامه‌های یهودی‌سازی و تجاوزات و خطراتی پرداخت که همه شهرهای فلسطین به ویژه شهر قدس، اماکن مقدس اسلامی و مسیحی و در رأس آن‌ها مسجدالاقصی و کلیسای مقبره مقدس در معرض آن قرار دارند.

این هیئت همچنین به تلاش‌های جنبش حماس و مردم فلسطین برای حفظ قدس و مقابله با اقدامات اشغالگران و جنایات آن‌ها اشاره کرد.

هیئت حماس بر اهمیت نقش مسلمانان روسیه در دفاع از اماکن مقدس تأکید، از نقش آن‌ها در این راستا تشکر کرده و وضعیت همزیستی مثبت اقوام و مذاهب در روسیه را تحسین کرد.

شیخ عباسوف نیز به نوبه خود بر حمایت مسلمانان روسیه از آرمان فلسطین، پیگیری دقیق آن‌ها از آنچه در قدس می‌گذرد، تأکید کرد و تداوم تلاش آن‌ها در خدمت به این آرمان خواستار شد.

در این دیدار کلیسای پاتریارک مسکو مخالفت خود را با طرح‌های اسرائیل با هدف تغییر ماهیت تاریخی شهر قدس اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha