مأموریت قالیباف به کمیسیون امور داخلی برای بررسی دقیق درگذشت مهسا امینی + فیلم
کد خبر: 4086696
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰

مأموریت قالیباف به کمیسیون امور داخلی برای بررسی دقیق درگذشت مهسا امینی + فیلم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تسلیت درگذشت مهسا امینی گفت: لازم است کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی با حداکثر دقت و موشکافی کامل تمامی زوایا در سریعترین زمان ممکن نتیجه کارشناسی خود را برای اطلاع نمایندگان و مردم شریف ایران گزارش کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، سه‌شنبه 29 شهریور، مجلس شورای اسلامی، گفت: برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اربعین شهادت سیدالشهدا(ع) در کشور عراق بار دیگر اتحاد اعتقادی شیعیان سراسر جهان حول محور نور تابان اهل بیت(ع) را به جهانیان نشان داد.  

وی افزود: علاقه قلبی مردم به امام حسین(ع) تفرقه‌افکنی‌ها را خنثی و دشمنان اسلام و مسلمین را ناامید و سرخورده می‌سازد. ملت شریف ایران با وجود برخی مشکلات و سختی‌های موجود امسال پرشوتر از گذشته خود را به کربلا رساندند و در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی حاضر شدند.

قالیباف بیان کرد: از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود با توجه به علاقه روزافزون مردم به شرکت در این مراسم معنوی ـ سیاسی با برنامه‌ریزی بهتر در سال آینده کاستی‌های زیرساختی و خدماتی موجود به خصوص در مرزها را مرتفع کنند تا سیل مشتاقان امام حسین(ع) بتوانند با کمترین سختی در مراسم باشکوه اربعین حسینی حاضر شوند.

رئیس مجلس تصریح کرد: ملت عراق نیز با تمام وجود و با عشق خالص به زائران اباعبدالله(ع) خدمت‌رسانی کردند و همچون سال‌های گذشته مهمان‌‌نوازی شایسته‌ای از عموم زائران عتبات عالیات به نمایش گذاشتند که اینجانب به نمایندگی از مردم ایران وظیفه خود می‌دانم از همه مسئولان و مردم عراق به خاطر این خدمت بی‌منت خاضعانه کمال تشکر را داشته باشم.

قالیباف در ادامه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل و شهدای سرافراز ایران عزیز را گرامی داشت و به تمامی آزادگان و جانبازان و یادگاران دفاع مقدس درود فرستاد و گفت: جاودانه بودن یاد شهدا سنت تغییرناپذیر الهی است و غبار زمان هرگز نخواهد توانست یاد و خاطره شهدای والامقام را از ذهن و ضمیر ایران پاک کند. پاک‌ترین فرزندان ایران در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی و برای عزت و امنیت مردم از جان شیرین خود گذشتند و خون مقدس آنان تا ابد جوانان را در برداشتن گام‌های استوار در راه حق و هراس نداشتن از دشمنان دعوت خواهد کرد.

رئیس مجلس تأکید کرد: بارها گفته‌ایم و باز هم باید تأکید کنیم که فرهنگ دفاع مقدس راه‌گشای مشکلات امروز ماست. اگر همان روحیه خداباوری و مردم‌باوری آن سال‌ها را در اداره کشور و حل مشکلات اقتصادی به کار بگیریم خواهیم توانست گره از زندگی مردم باز کنیم. باورهای برخاسته از فرهنگ جهاد و شهادت و شیوه‌های مدیریتی مردمی در دفاع مقدس گمشده امروز است و بازگشت به آن تنها راهی است که می‌تواند پیشرفت و توسعه را همراه با عدالت برای مردم به ارمغان بیاورد.

قالیباف در ادامه با تسلیت درگذشت مهسا امینی به خانواده محترم ایشان گفت: درگذشت ایشان داغی بر دل‌های ما گذاشت و از ساعت اول اطلاع نمایندگان از وقوع حادثه، ارکان نظارتی مجلس با حساسیت تمام فرآیند رسیدگی این حادثه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: اینجانب مجددا تأکید می‌کنم که رسیدگی دقیق و اطلاع‌رسانی تمامی ابعاد پرونده درگذشت ایشان ضروری است. لازم است کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی با حداکثر دقت و موشکافی کامل تمامی زوایا در سریعترین زمان ممکن نتیجه کارشناسی خود را برای اطلاع نمایندگان و مردم شریف ایران گزارش کند.

رئیس مجلس یادآور شد: همچنین کمیسیون مذکور وظیفه دارد علاوه بر بررسی مصداقی درگذشت مرحوم مهسا امینی برای جلوگیری از تکرار این قبیل موارد فرآیندها و شیوه‌ اجرا در گشت‌های امنیت اخلاقی فرماندهی کل انتظامی را مورد بررسی قرار دهد تا برای رفع شدن اشکالات موجود در چگونگی اجرای آن اقدام شود.

قالیباف اظهار کرد: متأسفانه دستگاه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در مقوله حجاب وظایف ایجابی خود را به درستی انجام نمی‌دهند. در چنین شرایطی مواجهه با هنجارشکنی‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر با ضوابطی روشن و استفاده از نیروهای آموزش‌دیده توسط فرماندهی کل انتظامی دارد تا با مسئولیت‌پذیری کامل از اعمال سلیقه‌های شخصی و خطاهای فردی و سیستمی جلوگیری نماید و این اقدامات مورد پذیرش عموم مردم عزیز و نجیب ایران قرار گیرد.

وی تأکید کرد: یادآوری این نکته مهم لازم است که دشمن همانند رویه همیشگی خود به دنبال موج‌سواری از هر اتفاقی است و التهاب‌آفرینی و ایجاد آشوب در کشور را در دستورکار خود قرار داده است. متأسفانه عده‌ای در داخل نیز خواسته یا ناخواسته، در جهت خواست دشمن حرکت می‌کنند اما مردم عزیز ما هوش سیاسی خود را نشان داده‌اند و فرق بین دلسوزی و منفعت‌طلبی را می‌فهمند و با منافقانی که زمانی خودشان چند هزار نفر از مردم عادی را شهید کردند و حالا داعیه‌دار درگذشت یک نفر شده‌اند همراهی نکرده و با اشک تمساح رسانه وابسته به حکومت کودک‌کش سعودی گریه نمی‌کنند.

رئیس مجلس بیان کرد: از روز اول رئیس‌جمهور محترم، دولت، مجلس و قوه قضاییه، مجدانه پیگیر علل این حادثه و مشخص شدن مقصرین بوده‌اند. زمان نشان خواهد داد که اعتماد مردم درست بوده و همه دستگاه‌های کشور در پیگیری این مسئله کوچکترین اغماضی نخواهند کرد.

قالیباف در پایان اظهار کرد: انشالله مجلس هم این اتفاق را برای روشن شدن موضوع و اصلاحات مورد نظر ساختارها و فرآیندها رسیدگی می‌کند و مردم نیز اجازه هر نوع سوء استفاده را به دشمنان و همراهان آنان نخواهد داد.            

الهام وقاری

انتهای پیام
captcha