اردن؛ میزبان اجلاس بین‌المللی قدس
کد خبر: 4087361
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵

اردن؛ میزبان اجلاس بین‌المللی قدس

اردن روزهای 23 و 24 ماه اکتبر (اول و دوم آبان‌ماه سال جاری) میزبان اجلاسی بین‌المللی پیرامون قدس تحت عنوان «قدس: تاریخ، انسان و دین» خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس پرس، این اجلاس تحت نظارت وزارت فرهنگ اردن و با همکاری مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان دوحه و اتحادیه جهانی علمای مسلمان برگزار خواهد شد.

رسمی الملاح، عضو کمیته سازماندهی این کنفرانس گفت: این نشست با حضور بیش از 100 نفر از علما، محققین، روحانیون اسلامی و مسیحی و تعداد زیادی از دانشگاهیان، روشنفکران، اساتید دانشگاه، رؤسای سازمان‌های بین‌المللی و شماری از سازمان‌های مدنی برگزار خواهد شد و می‌توان آن را یک رویداد فکری جهانی دانست.

وی در گفت‌وگویی با  قدس پرس افزود: برای شرکت در این همایش دعوت‌نامه‌هایی برای شخصیت‌های بزرگ عربی و اسلامی ارسال شده است که از مهم‌ترین این شخصیت‌ها می‌توان به کمال الخطیب، معاون رئیس جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عصام البشیر، وزیر سابق اوقاف سودان اشاره کرد.

الملاح خاطرنشان کرد: این کنفرانس طی دو روز، بیش از 20 مقاله علمی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد که یکی از آن‌ها در مورد حمایت اردن و نقش آن در حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس است.

وی افزود: در این کنفرانس، وضعیت تاریخی، مردم ‌شناختی و عربی شهر قدس، اهمیت دینی آن و مسئولیت سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای، سیاسی و حقوق بشری در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی به این شهر و همچنین مسئولیت مراکز علمی در قبال آرمان فلسطین و امور بشردوستانه قدس، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

الملاح خاطرنشان کرد: در این کنفرانس ابتکارات پزشکی، آموزشی و اجتماعی در ارتباط با قدس و همچنین نقش رسانه‌ها در آموزش افکار عمومی جهان نیز موضوع بررسی خواهد شد.  

انتهای پیام
captcha