تجربه بانوی روشندل فلسطینی از حفظ قرآن به روش شنیداری
کد خبر: 4087568
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

تجربه بانوی روشندل فلسطینی از حفظ قرآن به روش شنیداری

یک بانوی روشندل 33 ساله اهل نوار غزه با حفظ شنیداری قرآن کریم و ایراد سخنرانی‌های دینی در زمره نخبگان حافظ قرآن کریم در فلسطین قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سناء طلال الرنتیسی، بانوی فلسطینی اهل شهر رفح در باریکه غزه است که در سن 26 سالگی قرآن کریم را از طریق گوش دادن به آیات آن حفظ کرده است.

او که امسال هم در طرح موسوم به حافظان نخبه در نوار غزه موفق به کسب رتبه برتر شده است می‌گوید که از دست دادن بینایی چیزی از اعتماد به نفس و اراده او برای حفظ کامل قرآن کریم کم نکرده است.

سناء در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: الحمدلله که ما را از اهل قرآن که اهل خدا و خواص خودش هستند؛ قرار داد، الحمدلله که ما را از نخبگان حافظ قرار داد.

سناء الرنتیسی که اکنون 33 سال سن دارد، در برخی از علوم دینی هم به ارائه سمینار و سخنرانی می‌پردازد و از جمله کسانی است که به پاس قدردانی از تلاش و کوشش در حفظ کامل قرآن به عمره مشرف شده‌اند. او درباره این سفر معنوی هم می‌گوید: «سفر بسیار خوبی بود و الحمدلله که افتخار یافتم که یکی از این زائران باشم.»

این بانوی روشندل فلسطینی همچنین به‌تازگی دوره آموزشی استفاده از برنامه خط بریل در تلفن همراه برای حفظ قرآن کریم را هم به پایان رسانده است.

در آگوست(اول شهریورماه) گذشته برای نخستین‌بار برنامه‌ای با عنوان «نخبگان حافظ» به همت دارالقرآن و السنة غزه در دو گروه خواهران و برادران اجرا شد.

دو مسجد غزه میزبان این برنامه بود و برادران در مسجد تقوی در محله شیخ رضوان و خواهران در مسجد شافعی محله زیتون در این مراسم شرکت کردند.

در این گردهمایی هر یک از حافظان به قرائت قرآن از حفظ پرداخت و جوانان و نوجوانان و مادران فلسطینی نیز در آن شرکت کردند.

بلال عماد، مدیر دارالقرآن و سنت غزه در این باره گفت: این برنامه برای نخستین‌بار در سطح فلسطین به اجرا درآمد و نمونه‌ای بی‌نظیر در حفظ قرآن کریم شمرده می‌شود.

او افزود: حافظ قرآن برای رسیدن به مرحله از بر خواندن کامل قرآن در یک جلسه نیاز دارد بین هفت تا 10 سال حفظ آیات کتاب الهی را تمرین و تکرار کرده باشد و حافظان نخبه قرآنی در غزه هم اینک به مرحله پیشرفته‌ای از حفظ کامل قرآن رسیده و قابل رقابت با سایر حافظان در سطح‌های بالا هستند.

انتهای پیام
captcha