اهدای بیش از 16 هزار کتاب به زائران اربعین حسینی
کد خبر: 4087619
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
از سوی حرم مطهر عباسی انجام شد؛

اهدای بیش از 16 هزار کتاب به زائران اربعین حسینی

اداره امور فکری و فرهنگی حرم مطهر عباسی از اهدای بیش از 16 هزار کتاب به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس عباسی، عقیل الیاسری، رئیس اداره امور فکری و فرهنگی حرم مطهر عباسی اعلام کرد: کارکنان این اداره تعدادی کتاب به منظور اهدای آن به زائران در اختیار ادارات مختلف حرم مطهر عباسی قرار داد. از سویی تعدادی از مؤسسات فرهنگی نیز کتاب‌هایی را برای این منظور تحویل گرفتند.

به گفته الیاسری مجموع این کتاب‌ها، مجلات، جزوات و بروشورهای اهدایی به زائران زیارت اربعین بالغ بر 16800 عدد بوده است.

وی افزود: این اداره با تلاش بخش‌های مختلف خود توانسته است خدمات متنوعی به زائران ارائه کند. این خدمات از طریق ایستگاه‌های برپا شده در مسیرهای مختلف منتهی به کربلای معلا به زائران حسینی ارائه شده است.

الیاسری تصریح کرد: زیارت اربعین از ویژگی‌های خاص بسیاری برخوردار است؛ از این‌رو اداره امور فکری و فرهنگی حرم مطهر عباسی پیش از آغاز از زیارت اربعین اقدام به اجرای برنامه مقدماتی گسترده‌ای کرد.

در این برنامه که شامل چاپ و آماده‌سازی بروشورها و جزوات ویژه‌ای برای زائران اربعین بود که در آن اهمیت زیارت، جایگاه ویژه آن، فضیلت زیارت و آداب آن ذکر شده است، همچنین آثار ویژه اطفال نیز منتشر شده است.

رئیس اداره امور فکری و فرهنگی حرم مطهر عباسی تأکید کرد: کارکنان این اداره برای آماده‌سازی مراکز فرهنگی در ایام زیارت اربعین تلاش بسیاری کردند. در این ایستگاه‌ها محل خاصی برای کتاب‌ها و همچنین مکانی برای استراحت زائران و ارائه اطلاعات مرتبط به آنها تدارک دیده شد. زائران پس از خواندن کتاب مورد نظر، آن را هدیه می‌گرفتند، از سویی تمهیداتی نیز برای تشویق زائران به مطالعه کتاب اندیشیده شده بود؛ که از جمله آن می‌توان به شعارهایی مانند: «در 10 دقیقه کتابی را مطالعه کنید و صاحب آن شوید» یا «هزینه هر کتاب 5 دقیقه است» اشاره کرد.

اهدای بیش از 16 هزار کتاب به زائران اربعین حسینی

اهدای بیش از 16 هزار کتاب به زائران اربعین حسینی

انتهای پیام
captcha