لذتی که با تمام خوشی‌های زندگی برابری می‌کند
کد خبر: 4088554
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
به مناسبت روز آتش‌نشانی؛

لذتی که با تمام خوشی‌های زندگی برابری می‌کند

یک آتش‌نشان بیرجندی گفت: تمام لذت‌های زندگی را برابر با یک لحظه نگاه یک فرد نجات یافته نمی‌دانم و اگر به من بگویند این لحظه را با چه عوض می‌کنی خواهم گفت با هیچ لذتی در دنیا عوض نمی‌کنم و نخواهم کرد.

آتش نشان بیرجندیمحمدامین الماسی که از سال ۹۲ در بیرجند آتش نشان است، این شغل را مقدس می‌نامد چون نجات جان انسان‌ها با زندگی‌اش عجین شده و در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: چند سالی است در حوزه سنگ‌نوردی فعالیت دارم و ابتدا در حوزه امداد و نجات هلال احمر در حال کار در در مسیر رضایت خداوند بودم.

وی افزود: زیباترین صحنه شغل آتش‌نشانی، نجات جان یک فرد است، امری که خداوند برای آن ارزش زیادی قائل شده و حتی نجات جان یک فرد را برابر نجات تمام انسان‌های زمین دانسته است.

این آتش نشان بیان کرد: تمام لذت‌های زندگی را برابر با یک لحظه نگاه یک فرد نجات یافته نمی‌دانم و اگر به من بگویند این لحظه را با چه عوض می‌کنی خواهم گفت با هیچ لذتی در دنیا عوض نمی‌کنم و نخواهم کرد.

الماسی در مورد مشکلات این شغل که به گفته خودش یک شغل خاص است، ادامه داد: مشکلات بین مشاغل مشترک است، اما در حوزه آتش نشانی عدم همکاری برخی از مردم با ما یکی از مهم‌ترین مسائل این شغل است.

مشکلاتی از جنس آتش‌نشانی 

وی با بیان اینکه کمبود تجهیزات و کمبود نیرو از مهم‌ترین مشکلات است، تصریح کرد: در میان تمام این مشکلات درک مردم بسیار مهم است و از مردم انتظار داریم همکاری لازم با ما داشته باشند چراکه نجات جان یک فرد باید برای همه جامعه مهم باشد.

این آتش نشان با بیان اینکه گاهی ازدحام جمعیت در حوادث برای ما مشکل‌ساز بوده و باعث می‌شود روند امدادرسانی به سمت دیگری هدایت شود و آن چنان که باید نتوانیم در زمان کم حادثه را مدیریت کنیم، افزود: مردم می‌توانند به صورت رایگان از آموزش رایگان آتش نشانی بهره ببرند.

الماسی بیان کرد: آگاه‌سازی‌ها نسبت به قبل بهتر شده است، اما هنوز هم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد؛ گاهی حتی یک لحظه دیرتر رسیدن موجب حوادث وسیعی می‌شود که این امر ضرورت امدادرسانی به موقع را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کمک به خلق‌ مهم‌ترین انگیزه‌ یک آتش‌نشان است، اظهار کرد: بارها همانگونه که من دیگران را نجات داده‌ام خداوند نیز مرا نجات داده است و این همین امر باعث شده که این شغل را مقدس بنامم و به نام آتش نشان که بر سینه‌ام حک شده احترام بگذارم.

الماسی یادآورشد: به نظرم اگر هر فردی در شغلی که در حال انجام آن است، زوایایی از وجود خداوند را ببیند خواهد توانست با موفقیت و با انگیزه‌ای تمام نشدنی آن شغل را پی بگیرد؛ تنها کافی است ببیند در هر موقعیت خداوند از او چه خواسته است.

انتهای پیام
captcha