بانک اطلاعات قرآنیان اصفهان در انتظار تأیید اداره‌کل ارشاد استان
کد خبر: 4089057
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
جان‌نثاری خبر داد:

بانک اطلاعات قرآنیان اصفهان در انتظار تأیید اداره‌کل ارشاد استان

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان از آماده شدن بانک اطلاعات قرآنیان این استان و ارسال آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور تأیید خبر داد.

حسینعلی جان‌نثاریحسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شش ماه گذشته این تشکل مردمی پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر حدود 180 مؤسسه و 300 خانه قرآن در این استان وجود دارند، گفت: غالباً تمامی آن‌ها فعال هستند. همچنین بانک اطلاعات قرآنیان این استان نیز آماده شده و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تأیید ارسال شده است.

وی افزود: تمامی فعالیت‌های قرآنی مؤسسات در ماه رمضان گذشته هماهنگ به کل استان اعلام برنامه شد. همین روند نیز برای برنامه‌های تابستانی مؤسسات ادامه پیدا کرد و تمامی فعالیت‌های قرآنی سطح استان به صورت هماهنگ، جمع‌آوری و به صورت فهرستی شامل نشانی مؤسسات و برنامه‌هایشان از طریق مجراهای مختلف از قبیل سایت شهرداری، استانداری و ...  در اختیار مردم قرار گرفت تا هرکس بتواند نزدیک‌ترین کلاس دلخواه به محل زندگی خود را بیابد و در آن شرکت کند.

جان‌نثاری اظهار کرد: همچنین فعالیت‌‌های مدارس حفظ نیز با نهادهای مختلف مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و آموزش و پرورش هماهنگ شد، یک پوستر تبلیغاتی نیز از فعالیت این مدارس و نشانی آن‌ها تهیه و در اختیار تمامی نهادها قرار داده شد.

وی با بیان اینکه در این استان 22 مرکز حفظ قرآن راه‌اندازی شده است، بیان کرد: این مدارس به حفظ قرآن همراه تحصیل می‌پردازند، این دوره از چهارم دبستان شروع می‌شود و تا مقطع نهم ادامه دارد. برخی افراد در مدت سه‌ سال و برخی دیگر نیز در مدت شش سال همراه تحصیل حافظ قرآن می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه‌ قرآنی اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون همچنین حسابرسی تمامی مؤسساتی که داوطلب بودند انجام شده است. برنامه‌های خادم‌یاران رضوی شامل کلاس‌های نهج‌البلاغه، حفظ و قرائت قرآن و ... نیز در ماه رمضان و تابستان برگزار شده و هماهنگی‌هایی نیز با مؤسسات برای انجام فعالیت‌های آن‌ها انجام شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha