فعال شیعه سعودی، قربانی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4089191
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

فعال شیعه سعودی، قربانی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

مقامات عربستان سعودی، داوود العلی، فعال فضای مجازی و از شیعیان سعودی را به دلیل مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به بیست‌وپنج سال زندان محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، داود العلی، فعال فضای مجازی که از شیعیان منطقه الاحساء در عربستان سعودی است به دلیل انتشار مطالبی  در محکومیت عادی‌شسازی روابط با رژیم صهیونیستی به حبس سنگین محکوم شده است.

به گفته سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر، دادگاه جرائم تروریستی وابسته به دادگاه کیفری تخصصی ریاض، العلی را به دلیل اتهامات مرتبط با نوشته‌های وی در توییتر به ۲۵ سال زندان محکوم کرد.

العلی که از شیعیان منطقه الاحساء است، در میان کاربران سعودی به مخالفت قاطع با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شهرت دارد.

وی صفحه شخصی خود در توییتر را به تریبونی برای دفاع از آرمان فلسطین و انتقاد از سیاست سازش با رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است.

به گفته فعالان حقوق بشر وی همواره از سوی سازمان‌های امنیتی عربستان سعودی مورد ارعاب بوده است.

سازمان‌های حقوق بشر احکام صادره از دادگاه‌های امنیتی عربستان سعودی در حق معترضان و متهمان را فاقد شفافیت لازم و ناعادلانه توصیف کرده‌اند. با این حال به دلیل حمایت جامعه جهانی، مقامات قضایی و امنیتی سعودی از تجدیدنظر در احکام صادره خودداری کرده و اقدامات خود را بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با رشد تروریسم عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha