دیپلماسی ایثار مؤثرترین گفتمان بین‌المللی است
کد خبر: 4089429
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید:

دیپلماسی ایثار مؤثرترین گفتمان بین‌المللی است

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید در مراسم امضای تفاهم‌نامه این مرکز با موسسه الهدی گفت: در بحث دیپلماسی عمومی «دیپلماسی ایثار» اثرگذارترین و مؤثرترین گفتمان بین‌المللی است

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ تفاهم‌نامه همکاری اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه فرهنگی، هنری الهدی، دهم مهر در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد به امضا رسید.

رحیم نریمانی، مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه درباره ظرفیت‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مفاهیم راهبری، طبق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری که «تمدن نوین اسلامی و شکل‌گیری آن است»، نیازمند تدبیر بلندمدت هستیم.

نریمانی با بیان اینکه باید با نگاهی تعاملی زمینه و بسترساز تمدن نوین اسلامی باشیم، تأکید کرد: یکی از موضوعات اساسی «نهضت ترجمه» است که مقام معظم رهبری بر این امر هم تأکید ویژه‌ای دارند. با استفاده از نهضت ترجمه و راه‌اندازی آن می‌توانیم در مدت بسیار کوتاهی صادرکننده این محتوا با تمام خدمات فنی و محتوایی باشیم.

وی افزود: بحث تولید محتوای باکیفیت مطرح در گام اول از همه مهم‌تر است، ما معتقدیم در بحث دیپلماسی عمومی «دیپلماسی ایثار» اثرگذارترین و مؤثرترین گفتمان بین‌المللی است که می‌تواند یک هم‌افزایی و هم‌ذهن‌سازی را با مخاطبان تمام ملل و ادیان مختلف داشته باشد.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن ارائه گزارش عملکرد بنیاد در بخش اسناد، گفت: بنیاد در طول سالیان طولانی حدود 9 میلیون سند مکتوب از شهدا، 93 هزار وصیت‌نامه شهدا، خاطره‌نگاری از خانواده شهدا و ایثارگران و دو هزار عنوان کتابی را که در قالب خاطره‌نگاری، پژوهشی و دیگر موارد چاپ شده است را گردآوری کرده است.

وی ادامه داد: تمام این موارد ظرفیت‌های فرهنگی بسیار ارزشمند بنیاد شهید و امور ایثارگران است و امروز آمادگی دارد تا با استفاده از نگاه کارشناسی و ظرفیت‌های فرهنگی موسسه فرهنگی، هنری الهدی تبدیل به یک زبان مشترک شود، لذا شما با توجه به مخاطب‌شناسی صحیح و ارتباطات وسیع در دنیا می‌توانید باعث اثربخشی و نگاهی درست از سوی مخاطب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشید و ما می‌توانیم بر همین اساس محتوای مخاطب‌پسند تولید کنیم و این محتوا را به بهترین شکل ارائه دهیم.

فرهنگ شهادت انقلاب را بیمه می‌کند

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد اسدی موحد؛ مدیرعامل موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم به برکت خون شهدا بتوانیم گامی در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه بین‌الملل برداشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم انقلاب خود را در مقابل حوادث بیمه کنیم، باید فرهنگ شهادت را گسترش دهیم. این دیپلماسی شهادت باید در عرصه بین‌الملل معرفی شود. ما در زمینه ایثار و شهادت تولید محتوای خوبی داریم اما نتوانستیم به درستی این محتواها را به خارج از کشور منتقل کنیم و به عبارتی دیر اقدام کردیم.

حجت‌الاسلام اسدی موحد ادامه داد: این گامی را که شما امروز برمی‌دارید، مخاطبان خوبی در خارج از کشور دارد، فرهنگ ایثار برکتی است که اگر خوب پردازش و به مخاطب عرضه شود، طرفداران بسیار زیادی خواهد داشت. بحث ایثار، مقاومت و ازخودگذشتگی اگر خوب ترجمه شود حتی برای غیرمسلمانان هم قابل ارائه است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه موسسه بین‌المللی الهدی وابسته‌ به سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی است، امیدوارم بتوانیم با استفاده از همین ظرفیت‌ها بخشی از دِینی که از شهدا بر گردن داریم، به خوبی ادا کنیم.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری اداره‌ کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسه فرهنگی هنری الهدی به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha