معرفی هنرهای اسلامی در جام جهانی 2022 قطر
کد خبر: 4089571
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

معرفی هنرهای اسلامی در جام جهانی 2022 قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر در تلاش است تا از فرصت برگزاری جام جهانی فوتبال 2022 در این کشور برای معرفی فرهنگ و هنر اسلامی بهره‌برداری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأیه، تلاش‌ها در موزه هنرهای اسلامی در دوحه، پایتخت قطر، برای تجهیز آن به بهترین شکل در حال انجام است.

این موزه پس از بازسازی از 5 اکتبر (13 مهر) بازگشایی خواهد شد و جام جهانی فرصتی عالی برای معرفی موزه در میان موزه‌های بزرگ جهان برای بخشی از مخاطبان است که قطر با برگزاری جام جهانی میزبان آنها خواهد بود.

 قشری از توده‌هایی که این کشور با برگزاری جام جهانی در ماه نوامبر میزبان آنها خواهد بود به مسائل فرهنگی علاقه‌مند هستند و این موزه نهایت استفاده را خواهد کرد تا از این فرصت برای نزدیکی بین جوامع و همچنین ارائه تصویری منسجم از هنرهای اسلامی در اشکال و انواع مختلف آن بهره ببرد. 

در زمانی که دوحه در این زمان در کانون توجه جهانی قرار می‌گیرد، این موزه تجربه‌ای تعاملی و آموزشی را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. 

استفاده از فناوری‌های مدرن، نمایشگرهای تعاملی و برنامه‌های کاربردی چندرسانه‌ای، بازدیدکنندگان، کودکان و بزرگسالان را به‌طور یکسان در سراسر موزه جذب می‌کند.

این موزه که در سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح شد، به منظور بازسازی، از آوریل ۲۰۲۱ بسته شد. بازسازی آن شامل چیدمان مجدد گالری‌های مجموعه دائمی آن است که بر اساس مضامین، دوره‌ها و جغرافیای تاریخی و فرهنگی پیکربندی شده و «سنت‌های بزرگ اسلامی» را بررسی خواهد کرد. به گفته مسئولان این موزه، جاذبه دیگری که تازه افزوده شده، شامل بیش از ۱۰۰۰ قطعه، از جمله بسیاری از آثار هنری تازه به دست آمده و هرگز دیده نشده است.

جولیا گونلا که در سال ۲۰۱۷ مدیر موزه شد، به عرب‌نیوز گفت: راه‌اندازی مجدد شامل بازسازی کامل گالری‌های دائمی آن است؛ گام مهمی که تصویر تازه‌ای از کل مجموعه ارائه می‌دهد.

همچنین بخش جدیدی در مورد اسلام در آسیای جنوب شرقی و کاوش در رابطه بین فرهنگ‌های مختلف از طریق نمایشگاه‌هایی که تجارت کالاها و تبادل نظر در سراسر جهان اسلام را برجسته می‌کند، افزوده شده است.

مدت کوتاهی پس از بازگشایی، این موزه نمایشگاهی با عنوان «بغداد: لذت مشاهده» در تاریخ ۲۶ اکتبر تا ۲۵ فوریه را افتتاح می‌کند. این نمایشگاه موقت یکی از تأثیرگذارترین شهرهای جهان را معرفی می‌کند و  میراث این شهر به عنوان «پایتخت بزرگان» را به نمایش می‌گذارد. 

انتهای پیام
captcha