سی‌ویکمین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن از ۲۱ مهر آغاز می‌شود
کد خبر: 4090664
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

سی‌ویکمین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن از ۲۱ مهر آغاز می‌شود

سی و یکمین دوره مسابقه درس‌هایی از قرآن دانش‌آموزی از ۲۱ مهرماه آغاز می‌شود.

درس‌هایی از قرآنبه گزارش ایکنا، مسابقه هفتگی دانش‌آموزی درس‌هایی از قرآن در سال تحصیلی 1402-1401 در 17 هفته از پنجشنبه، 21 مهر‌ماه تا 13 اسفند‌ماه هر پنجشنبه از شبکه یک سیما‌ ساعت‌ 18:10‌ و روزهای شنبه از شبکه قرآن بعد از  ساعت‌ 13 ‌پخش می‌شود.

همچنین فایل متنی، صوتی و تصویری آن در  وب‌سایت مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی به نشانی https://tarvijequran.ir و در کانال درس‌هایی از قرآن در شبکه‌های اجتماعی سروش، ایتا و شاد ارائه می‌شود.

دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم و پایه ششم ابتدایی همانند سنوات قبل برای ثبت‌نام و شرکت در مسابقه به مجری مسابقه مدرسه خود مراجعه کنند.

این مسابقه در سه مرحله مدرسه‌، منطقه  و مرحله کشوری (‌قرعه‌کشی بین منتخبان‌) برگزار می‌شود‌.

‌بیش از 50 درصد مدارس متوسطه و ابتدایی (پایه ششم) کشور در 700 منطقه آموزش و پرورش در بیش از 40 هزار مدرسه با بیش از سه میلیون دانش‌آموز تحت پوشش برنامه درس‌هایی از قرآن‌ هستند.

دانش‌آموزانی که در سطح مدرسه بیشترین حضور و بالاترین امتیاز را در مسابقه هفتگی کسب ‌کنند‌ بر اساس‌ سهمیه‌ یک دهم‌ به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند، آزمون در این مرحله به‌صورت مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین مؤسسه برگزار می‌شود و برگزیدگان مناطق به مرحله کشوری (قرعه‌کشی) راه می‌یابند.

هر ساله حدود هزار و 600 نفر با دریافت لوح تقدیر اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جایزه نقدی از طرف مؤسسه مورد تشویق قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha