راه‌اندازی انجمن خیرین قرآنی شهرضا
کد خبر: 4091420
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

راه‌اندازی انجمن خیرین قرآنی شهرضا

زمینه‌سازی به‌منظور فعال‌تر شدن مؤسسات قرآنی موجود، تأسیس مؤسسات قرآنی بیشتر، راه‌اندازی انجمن خیرین قرآنی شهرضا و انجمن مربیان قرآنی شهرضا از سوی کارگروه توسعه‌ آموزش قرآن شهرضا دنبال می‌شود.

قرآنبه گزارش ایکنا، در ابتدای سال 1401 از سوی هیئت فاطمیون شهرضا، تعدادی از مدیران مؤسسات قرآنی و معتمدین شهرستان شهرضا، کارگروه مردمی با نام کارگروه توسعه‌ آموزش قرآن شهرضا با مأموریت ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان به مدت یک سال تشکیل شد.

این کارگروه ضمن آسیب‌شناسی وضعیت موجود و تجمیع پیشنهادات راهبردی در جلسات مکرر هم‌اندیشی مربیان و فعالان قرآنی، اجرای چند برنامه ویژه را تا پایان سال 1401 در دستور کار خود قرار داد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زمینه‌سازی به‌منظور فعال‌تر ساختن مؤسسات قرآنی موجود و تأسیس مؤسسات قرآنی مجوزدار، تأسیس انجمن خیرین قرآنی شهرضا، تأسیس انجمن مربیان قرآنی شهرضا و برگزاری یک جشنواره با رویکرد آموزشی جهت تحقق اهداف کارگروه اشاره کرد.

گزارشی از جشنواره حکیم الهی قمشه‌ای

در همین رابطه جشنواره قرآنی حکیم الهی قمشه‌ای‌(ره) در سال 1401 هجری شمسی برای اولین بار، در رشته‌های مختلف قرآن کریم و نیز هنرهای قرآنی با شرکت عموم شهروندان به ویژه جوانان علاقه‌مند در سطح شهرستان شهرضا برگزار شد.

جشنواره به مدت 4 ماه از تیرماه الی مهرماه 1401 در قالب سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برنامه‌ریزی شد. ثبت نام از یکم تیر‌‌ماه آغاز و در تاریخ بیستم تیرماه آیین افتتاحیه‌ جشنواره در بیت‌الاصغر شهرضا با حضور مسئولان شهرستان و با سخنرانی آیت‌الله علی زمانی از مدرسان حوزه و از شاگردان حکیم الهی قمشه‌ای برگزار شد.

مراحل مختلف جشنواره

از مراحل مختلف این جشنواره می‌توان به برگزاری آزمون مقدماتی در تیرماه با شرکت بیش از هزار شرکت‌کننده در رشته‌های مختلف، تشکیل کارگاه‌های آموزشی در شهر و روستا جهت برگزیدگان مرحله مقدماتی در مرداد‌ماه (60 جلسه جهت 200 نفر داوطلب شرکت در کارگاه)، برگزاری آزمون نیمه‌نهایی با شرکت ۶۹۰ نفر از راه‌یافتگان به مرحله نیمه نهایی در پایان مردادماه (۲۰۰ نفر منتخب شامل 130 نفر راه یافته به مرحله نهایی و ۷۰ نفر شایسته تقدیر) و برگزاری مرحله نهایی با شرکت 130 نفر شامل 30 نفر حائز رتبه‌های برتر و ۱۰۰ نفر شایسته‌تقدیر اشاره کرد.

در مجموع 1054 در رشته‌های قرآنی و 220 نفر در رشته‌های رسانه و هنرهای قرآنی و در مجموع 1274 نفر در مسابقات مختلف جشنواره شرکت کردند.

آیین اختتامیه جشنواره پنجشنبه 21 مهرماه همزمان با جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) با معرفی برگزیدگان رشته‌‌های مختلف برگزار و طی آن از کتاب بر کرانه کوثر نیز رونمایی خواهد شد.

طرح اولیه جشنواره در 12 خرداد‌ماه 1401 در کارگروه قرآن، نهج‌البلاغه و مهدویت تاریخ قرارگاه فرهنگی شهرستان شهرضا مصوب شد. همه مدیران و مجریان جشنواره شامل حدود 50 نفر، داوطلبانه و بدون دریافت وجه در این امر همکاری کردند و عمده هزینه‌های جشنواره توسط کمک‌های مردمی و مساعدت انجمن خیرین قرآنی شهرضا تأمین شد. از بین نهادهای دولتی نیز شورای اسلامی شهر و شهردای شهرضا مبلغی را به این جشنواره مساعدت مالی کردند. 

انتهای پیام
captcha