هشدار مدافعان سلامت فارس برای اوج‌گیری دوباره کرونا
کد خبر: 4092033
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

هشدار مدافعان سلامت فارس برای اوج‌گیری دوباره کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از افزایش قابل توجه مراجعه مبتلایان دارای علائم تنفسی به مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه خبر داد و نسبت به شیوع کرونا و آنفولانزا با شروع فصل سرما هشدار داد.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 23 مهرماه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کووید 19  با بیان اینکه آمارهای ارسالی از مراکز تشخیصی و درمانی زیر پوشش دانشگاه نشان دهنده افزایش قابل توجه مراجعان دارای علایم تنفسی است، گفت: بررسی‌های آزمایشگاهی انجام شده نشان می‌دهد بیشتر این موارد، مبتلا به بیماری آنفلوآنزا بوده‌اند.

وی از مردم استان فارس خواست تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی را با جدیت تمام رعایت کنند تا با توجه به فصل سرما، از شیوع بیماری‌های تنفسی به ویژه کرونا و آنفولانزا پیشگیری شود.

حسینی با بیان اینکه یافته‌ها نشان می‌دهد بروز همزمان دو بیماری آنفلوآنزا و کووید۱۹ در افراد، با خطر شدت یافتن بیماری و تهدید جان بیمار همراه است، بر ضرورت رعایت جدی‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید دارد.

عباس رضاییان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اعلام درصد جمعیت هدف واکسینه شده در هر نوبت واکسن کرونا در استان فارس گفت: در حال حاضر تزریق واکسن کرونا در فارس، به ترتیب به ۹۴ و سه صدم درصد در نوبت نخست، ۸۸ و دوازده صدم درصد در نوبت دوم، ۵۰ و چهارده صدم درصد در نوبت سوم و ۴ و هجده صدم درصد در نوبت چهارم رسیده است.

بررسی مصوبه‌های نشست‌های گذشته، ارائه آخرین گزارش‌ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها، آمار ورودی جدید بخش‌های کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان و بررسی علت‌های جان‌باختن مبتلایان طی روزهای اخیر، دیگر محورهای این نشست بود.

انتهای پیام
captcha