دستگاه قضا کانون آرامش و پشتوانه مظلومان است
کد خبر: 4092887
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
امام‌جمعه کرمان:

دستگاه قضا کانون آرامش و پشتوانه مظلومان است

امام‌جمعه کرمان دستگاه قضا را کانون آرامش و پشتوانه مظلومان خواند و گفت: کسانی که در این دستگاه خدمت می‌کنند مسئولیت مهم دفاع از حقوق عامه و حقوق مظلوم را بر عهده دارند بنابراین لحظه به لحظه در سنگر دفاع از اسلام در حال خدمت هستند.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان امروز، ۲۷ مهرماه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمان، با گرامیداشت یاد شهدا، دستگاه قضا را کانون آرامش و پشتوانه مظلومان خواند و گفت: کسانی که در این دستگاه خدمت می‌کنند مسئولیت مهم دفاع از حقوق عامه و حقوق مظلوم را بر عهده دارند بنابراین لحظه به لحظه در سنگر دفاع از اسلام در حال خدمت هستند.

وی با اشاره به کوتاه بودن عمر مسئولیت‌ها، گفت: هر فرد در هر جایگاهی باید ماموریت خود و چگونگی به انجام رساندن آن را بداند زیرا مسئولیت‌ها مهم هستند و هر فرد باید بداند که در ماموریت‌ها چه میزان بر اساس معیارهای دینی عمل می‌کند.

امام‌جمعه کرمان در ادامه دادستان سابق کرمان را چهره‌ای شجاع، وظیفه‌شناس، دارای دانش لازم و انسانی مخلص دانست و افزود: مهدی بخشی دادستان کرمان نیز انسانی مجرب، متعهد و دارای شایستگی‌های لازم است و از خداوند برای ایشان توفیق روز افزون در مسئولیت‌های خود می‌طبیم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان، نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد شهدا، به رابطه نزدیک و دوستانه دادخدا سالاری با سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: با وجود این رابطه اگر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در بین ما بودند حتماً در این مراسم شرکت می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه بالای دستگاه قضا در کشور گفت: قوانین دستگاه قضا در ایران منبعث از شرع است به همین دلیل این دستگاه از مقام بالا و مقدسی برخوردار است.

فداکار با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی در بین مردم جایگاه بسیار خوبی دارد و پناهگاه مردم است، تصریح کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه ۸ ویژگی برای قضات برشمردند و این امر نشان از اهمیت و جایگاه کار قضاوت دارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه کار قضاوت کاری دشوار و سخت است، ادامه داد: نظرات کارشناسی دادخدا سالاری، بسیار راه‌گشا بود و ایشان همواره در کف میدان بودند که برای ایشان توفیق روز افزون را خواستارم. مهدی بخشی دادستان کرمان نیز سال‌ها مسئولیت قضایی داشته‌اند و به این حوزه کاملاً آشنایی دارند که امیدواریم منشأ توفیقات دستگاه قضایی و خدمت به مردم باشند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا در خصوص اقدامات دادخدا سالاری دادستان سابق مرکز استان کرمان با بیان اینکه او با روحیه جهادی و انقلابی خدمات بسیاری را در سمت‌های مختلف قضایی انجام داده‌اند، گفت: او فردی پر تلاش، پر کار و کم ادعا بود که تمام توان خود را برای اعتلای دستگاه قضایی در استان کرمان به کار گرفت و انجام داد.

وی در خصوص مهدی بخشی، دادستان کرمان گفت: ایشان فردی با تجربه، با انگیزه و با علم قضایی فراوان و روحیه جهادی است که امیدواریم این مسئولیت خطیر را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha