مردم در برابر توطئه دشمنان خوب عمل کردند
کد خبر: 4092901
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
دادستان کل کشور:

مردم در برابر توطئه دشمنان خوب عمل کردند

دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند که با یک بهانه، توده و عامه مردم را تحریک می‌کنند، گفت: توده ملت در برابر توطئه‌های دشمنان خوب عمل می‌کنند و مشکلات مانع حضور مردم در صحنه نیست.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور

به گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، امروز، ۲۷ مهرماه در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمان، با گرامیداشت یاد شهدا و ابراز خرسندی از حضور در دیار سردار سلیمانی، گفت: همه مدیون خون شهدای بزرگوار هستیم و همانگونه که اگر قیام امام حسین(ع) نبود از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند، امروز عزت، شرف، اقتدار و بزرگی خود را به اسلام، رهبر معظم و شهدا بدهکاریم و دِین ما به شهدا و خانواده آنها بسیار زیاد است.

وی سردار سلیمانی را نماد مقاومت در برابر گرگ صفتانی دانست که امنیت منطقه را به خطر انداخته بودند، گفت: ایشان کاری کرد که امروز شاهدیم صحنه جنگ تاریخی خندق که در آن صحنه کفر با همه توان به جنگ با اسلام آمده بود، تکرار شد؛ امروز تمام جهان کفر با محوریت استکبار، اسرائیل و استعمارگران با تمام قدرت به جنگ با اسلام با محوریت ایران و نقطه دایره این حرکت یعنی رهبری و ولایت فقیه آمده‌اند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه باید نسبت به حوادث اخیر تحلیل دقیق داشته باشیم و به نوجوانان و جوانان یک تحلیل صحیح بدهیم، گفت: تعدادی از کسانی که به این حلقه شیطانی ورود کردند فریب خوردگان و ناآگاهان از عمق مسئله هستند. توده ملت در برابر توطئه‌ها خوب عمل می‌کنند و هوشیار، بصیر و بیدار هستند؛ مشکلات در بزنگاه‌های اصلی مانع حضور مردم در صحنه نبوده و نیست زیرا عمق توطئه‌ها برای مردم روشن است.

وی با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند که با یک بهانه، توده و عامه مردم را تحریک می‌کنند، افزود: نزدیک به یک ماه است که ملت بزرگ و بصیر ایران مشت دیگری بر دهان استکبار زد و ایادی استکبار امروز اهداف شیطانی خود را نقشی بر آب می‌بینند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برای عده قلیلی که ممکن است فریب بخورند باید تحلیل آورد، گفت: برخی از مسئولان در ایجاد زمینه‌های ایجاد بهانه مقصر هستند. کسی که اختلاس می‌کند، با مردم بد برخورد و حقوق عامه را زیر پا می‌گذارد و در هر جایی که وابسته به نظام است موجب آزرده خاطر شدن مردم می‌شود در گناه شریک است.

وی با توصیه به مسئولان قضایی برای ادای دین به شهدا با اجرای عدالت، صدور حکم عادلانه و خدمت به مردم، گفت: اگر شهدا رفتند و راه را برای ما هموار کردند نباید با رفتار ناپسند به این خون‌ها بی‌توجه باشیم یا خیانت کنیم.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) بیان کرد: مردم به امنیت، عدالت و رفاه نیازمندند. نقش امنیت در جامعه بی‌بدیل است که اگر نباشد کسی نمی‌تواند کار خود را پیش‌ ببرد. امنیت عنصری است که با همکاری مردم و مسئولان قابل تحقق است و دستگاه‌هایی مانند وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح، فراجا و دستگاه قضایی نقش مهمی در تحقق امنیت دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی برای تحقق امنیت به دو بال اطلاعاتی و امنیتی نیازمند است، گفت: هیچگاه نباید از دشمن غافل بود زیرا دشمنان بیدارند و اگر غافل شویم دشمن به اهداف خود نزدیک می‌شود اما دشمنان کور خوانده‌اند زیرا مردم و ملت آگاه و هوشیار هستند.

دادستان کل کشور با یاد از شهدایی که در حوادث اخیر به شهادت رسیده‌اند، گفت: کسانی که در این حوداث مرتکب جنایت شده‌اند و نا امنی ایجاد کرده‌اند از دم شمشیر عدالت جان سالم به در نمی‌برند و مجازات نا امنی بر اساس آیات قرآن و قوانین مجازات سنگینی است؛ دستگاه قضا نیز مصمم است با عاملان نا امنی‌ها قاطعانه برخود کنند اما با فریب خوردگان که دستشان به خون و جنایت آلوده نیست با رأفت اسلامی برخورد می‌شود.

وی بر انجام کار فرهنگی در کنار برخورد با عوامل نا امنی تأکید کرد و افزود: از همان روزی که افرادی دستگیر شدند از افراد کارشناس، روانشناس، روحانیون و... خواستیم با این افراد صحبت کنند تا در راستای جهاد تبیین ارشاد و از این دام فتنه‌ها رها شوند.

حجت‌الاسلام منتظری ایجاد امنیت را از وظایف دستگاه قضا برشمرد و گفت: دادستان شمشیر نظام و عدالت است که ساعت کار ندارد و شب و روز او در اختیار مردم و عدالت و برخورد با کسانی است که ناامنی ایجاد می‌کنند.

دادستان کل کشور حقوق عامه را از وظایف اصلی دادستان برشمرد و از زحمات دادستان سابق کرمان تقدیر کرد و گفت: مهدی بخشی، دادستان کرمان شخصیت قضایی قدرتمندی است که مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و امیدواریم با همکاری مسئولان استان در امر تکالیف گسترده خود موفق باشد.

انتهای پیام
captcha