نقش مهم اطلاع‌رسانی به‌موقع در پیشگیری از معضلات اجتماعی
کد خبر: 4093084
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

نقش مهم اطلاع‌رسانی به‌موقع در پیشگیری از معضلات اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر گفت: اطلاع‌رسانی به موقع در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نقش مهمی دارد.

حجت‌الاسلام بلوچ‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب کاشمربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام بلوچ‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب کاشمر، امروز 27 مهرماه، در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: تمام وظایفی که برای دادستانی تعریف شده در راستای خدمت به مردم و ارائه خدمات قضایی بوده، چرا که مرجع تظلم‌خواهی است.

وی وظیفه اصلی دادستانی را اجرای عدالت و قانون دانست و تصریح کرد: دفاع از حقوق عامه مردم از دیگر مأموریت‌های مهم و اولویت‌دار دادستانی به عنوان مدعی‌العموم است و دستگاه قضا با کسانی که قصد تجاوز به حقوق عامه و اموال عمومی مردم را داشته باشند برخورد جدی خواهد داشت.

دادستان کاشمر بیان کرد: در راستای پیشگیری از جرایم برنامه‌هایی در دست انجام داریم و تمامی برنامه‌ها باید به سمت و سوی کاهش جرایم حرکت کند، چرا که یکی از علت‌های مهم بسیاری از اتفاقاتی که رخ می‌دهد، عدم آگاهی افراد است.

وی افزود: بسیاری از مجرمان به دلیل ناآگاهی اقدام به انجام جرم می‌کنند که برای آگاه‌سازی و پیشگیری، اجرای برنامه‌های مختلفی را در سطح مدارس، دانشگاه‌ها و جامعه در دستور کار داریم که هر مسجد یک حقوق‌دان، زنگ حقوق در مدارس و... از آن جمله هستند.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نقش بسیار حائز اهمیتی در پیشگیری و اطلاع‌رسانی دارند، گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین باید دستاوردهای انقلاب و نظام برای جامعه و جوانان تبیین شود.

وی با اعلام اینکه اطلاع‌رسانی به موقع در پیشگیری بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نقش مهمی دارد، بر انتشار اخبار صحیح و موثق از سوی رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: باید مردم را با حقوق شهروندی و شخصی که دارند آگاه کرد. رسانه‌ها نیز نقش معلم و نگهبان را دارند، آنها باید به عنوان نگهبان یک جامعه به آسیب‌ها و معضل‌هایی که در جامعه وجود دارد توجه نموده و از تمامی داشته‌های جامعه، نظام و انقلاب نگهبانی کنند.

دادستان کاشمر با تأکید بر اینکه باید امروز نهضت پیشگیری از جرایم راه‌اندازی شود و این وضوع با آگاه‌سازی میسر خواهد شد، بیان کرد: اگر آگاه‌سازی در جامعه صورت گیرد هیچ جرمی اتفاق نخواهد افتاد. هر فرد باید به موارد حقوقی، قضایی و حقوق اجتماعی و شهروندی خود اشراف داشته باشد که به زودی این طرح با همکاری آموزش و پرورش در مدارس آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: باید نعمت امنیت در جامعه تبیین شود، چرا که ناامنی، جامعه را از پیشرفت باز می‌دارد و به اقتصاد و فرهنگ ضربه می‌زند.

انتهای پیام
captcha