مساجد نقش بسزایی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارند
کد خبر: 4097988
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

مساجد نقش بسزایی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر دارند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی روانسر با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مساجد در مسیر نهادینه کردن و ترویج فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: نقش مساجد در تبیین و گسترش امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و این اهمیت نشأت گرفته از ارتباط مستمر و ثابت مردم در تمام مناسبت‌ها دارد.

حجت‌الاسلام محمدی تبلیغات اسلامی روانسر

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی روانسر در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به نقش بسزای مساجد در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: نقش مساجد در تبیین و گسترش امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و این اهمیت نشأت گرفته از ارتباط مستمر و ثابت مردم در تمام مناسبت‌ها با مسجد دارد.

وی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: امام حسین(ع) برای اصلاح امت پیامبر(ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و امروز باید علما و ائمه جماعات که بیشتر از سایر روحانیون ارتباط مستمر و روزانه با مردم دارند این فریضه را در جامعه گسترش دهند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه دینی برای ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش فساد در زمینه‌های مختلف است و مورد توصیه دین اسلام بوده و از مؤلفه‌های کاهش بی‌تفاوتی در جامعه حساب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی روانسر تصریح کرد: در انجام این فریضه دینی دستوراتی وجود دارد که بدون توجه به آن دچار آسیب و خسارت می‌شویم که در دنیا و آخرت هم باید پاسخگو باشیم و بر این اساس فراگیری آن ضروری است. فراگیری احکام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم است از این روی این موضوع باید آموزش داده شود و در این مسیر کار فرهنگی مساجد باید به این مسئله اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به ابزار‌های این موضوع، اظهار کرد: مساجد باید با برگزاری جلسات، برپایی کارگاه‌ها و همایش با حضور نوجوانان و جوانان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در مسیر فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فریضه امر به معروف استفاده کنند. مسجد پایگاه تبیین واقعیت امر به معروف و نهی از منکر است و با نگرش فرهنگی به دور از رفتار‌های احساسی می‌توان این فریضه را در جامعه گسترش داد.

وی افزود: امروز بچه‌های مسجد باید پیشگام عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشند و توقع این است تا جامعه به تبعیت از آن‌ها عمل کند. امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است که در قرآن به آن اشاره شده و باید به خوبی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha