برگزاری آیین اختتامیه نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان
کد خبر: 4099719
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
به همت موسسه منهاج صالحین نور محقق می‌شود؛

برگزاری آیین اختتامیه نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان

مدیر مؤسسه منهاج صالحین نور از برگزاری اختتامیه نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان خبر داد.

نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، بهیه حبری، مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور زنجان گفت: اختتامیه نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی روز پنج‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه ساعت ۱۰ صبح در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می‌شود.

حبری افزود: تعداد ۲۷۹ اثر از استان‌ها و شهرهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در مراسم اختتامیه از ۲۵ اثر برگزیده تجلیل می‌شود. آثار رسیده از زنجان ۲۰۵ اثر، ایجرود ۶ اثر، سلطانیه ۳ اثر، طارم ۷ اثر، خرمدره و ابهر ۲۳ اثر، خدابنده و زرین‌رود ۱۰ اثر، ماهنشان ۳ اثر، صائین‌قلعه ۱ اثر، هیدج ۲ اثر، نیک‌پی ۱ اثر و از شهرهای سایر استان‌ها، تهران ۲ اثر، اردبیل ۴ اثر، تبریز ۲ اثر، رشت ۱ اثر و کرج ۱ اثر بوده است.

این فعال قرآنی در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره افزود: شریک کردن کودکان در مراسم عزاداری و سیاه پوشیدن و تعزیه دیدن و … از جمله اقداماتی است که در ریشه‌سازی ارتباط بین کودکان و فرهنگ عاشورا مؤثر است. آنچه کودکان درک می کنند شکوه یک حماسه، شور عزاداری و همدردی و عواطف مثبت موجود در فضاست، کودکان با حضور در این صحنه‌ها برای پیدا کردن معرفتی عمیق به کمک دانش‌هایی که در آینده کسب می‌کنند، آماده می‌شوند.

مدیر مؤسسه منهاج صالحین نور زنجان گفت: شرکت در عزاداری امام حسین(ع) بهترین فرصت برای کسب تجربه و ساخت هویت دینی آنهاست، کربلا برای هر فرد در هر سنی الگو دارد، زنان و مردان و کودکان می‌توانند با الگوهای کربلایی مسیر خود را پیدا کرده و در صحنه باشند.

حبری تصریح کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به آشنایی با فرهنگ عاشورا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بود.

انتهای پیام
captcha