ورود به عرصه جهاد تبیین در شرایط کنونی جدی گرفته شود
کد خبر: 4101322
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

ورود به عرصه جهاد تبیین در شرایط کنونی جدی گرفته شود

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: در شرایط حساس کنونی بر همگان به‌ویژه صاحبان فکر، اندیشه، روحانیت اصیل و همه دلسوزان اسلام و ایران لازم است با ورود جدی به عرصه جهاد تبیین، نسبت به روشنگری و اشاعه معارف دین، مذهب اقدام کنند.

بابک محبوب علیلو، دادستان تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، بابک محبوب علیلو، دادستان عمومی و انقلاب تبریز، امروز، سی‌ام آبان‌ماه، در جمع فعالان قرآنی زندان مرکزی تبریز، بر ضرورت تحقق جهاد تبیین در تمام ابعاد مختلف اجتماعی تأکید و گفت: این موضوع که مورد نظر و تأکید مقام رهبری است باید در میان آحاد جامعه و به خصوص جوانان جدی گرفته شده و با حساسیت بیشتر پیگیری شود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت همیشگی و شناخت واقع بینانه و درک صحیح از شرایط جامعه و مردم، برنامه‌ریزی و توطئه‌های دشمنان علیه ایران و اسلام را از سال‌ها قبل پیش‌بینی و خطر شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را بارها متذکر شدند.

محبوب علیلو یادآور شد: اگر ما مسئولان به موقع نسبت به این امر رهبری اهتمام و جدیت به خرج می‌دادیم امروز شاهد این گرفتاری‌های تأسف بار و بروز انواع آسیب‌های اجتماعی و البته اغتشاشات مختلف نبودیم.

وی ادامه داد: در شرایط حساس کنونی بر همگان به‌ویژه صاحبان فکر، اندیشه، روحانیت اصیل و همه دلسوزان اسلام و ایران لازم است با ورود جدی به عرصه جهاد تبیین، نسبت به روشنگری و اشاعه معارف دین، مذهب و آرمان های انقلاب، به انواع شبهات و القائات مصنوعی دشمنان جواب روشنگرانه داده و برای مبارزه با دسیسه‌های دشمنان نقش آفرینی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز، با بیان اینکه در مجموعه‌های زندان نیز باید مسئله جهاد تبیین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برای تحقق عملی آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود، بر ضرورت داشتن برنامه مدون و روشن در حوزه اصلاح و بازپروری مجرمان و لزوم به‌کارگیری مربیان قرآنی توانمند در اجرای طرح شفا و غدیر تأکید کرد.

وی قرآن را نسخه شفابخش و درمان آلام بشری و راه چاره مشکلات انسان در دنیا و آخرت دانست که می‌تواند سلامتی و سعادت دنیوی و اخروی انسان را مهیا سازد و بر همین اساس به هر میزان که بتوانیم خود و خانواده‌هایمان را از آن بهره‌مند سازیم به همان اندازه در ساحل امن و امان و رستگاری آرام خواهیم گرفت.

محبوب علیلو اجرای طرح‌های قرآنی شفا و غدیر با نتایج و ثمرات ارزشمند را بسیار مناسب دانست و گفت: حتی مجریان و متولیان این طرح نیز در ابتدا تصور چنین تأثیرگذاری را برای زندانیان و خانواده‌های آنها نداشتند و این همان برکت و نورانیت قرآن است که دل‌ها و جانها را تسخیر می‌کند.

وی یادآور شد: باید با تشکیل حلقه‌های معرفتی و اتاق های فکر برنامه‌های غنی و قابل ارزیابی مطابق با شرایط زندان و گروه‌های هدف از جمعیت کیفری تهیه، بومی سازی و عملیاتی شود و در این میان نقش آفرینی و همکاری روحانیون شاغل در زندان، کارشناسان فرهنگی، قضات ناظر زندان و اساتید و صاحب نظران حوزه و دانشگاه بسیار حائز اهمیت است.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز ابراز امیدواری کرد و گفت: در سایه تعامل و هم‌افزایی مسئولان زندان، تشکیلات قضایی و نهادهای حمایتی بتوان بیش از پیش در این راه روشن قدم برداشت و جامعه هدف را از نور هدایت و سعادت قرآن و مکتب غنی اهل بیت بهرمند ساخت.

انتهای پیام
captcha