قرآن قلب و دل انسان را روشن می‌کند
کد خبر: 4105556
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

قرآن قلب و دل انسان را روشن می‌کند

بانوی حافظ قرآن کریم گفت: زندگی با قرآن، قلب و دل انسان را  روشن به نور الهی می‌کند و تلاوت قرآن به انسان آرامش می‌دهد و برکات زیادی در زندگی دارد.

قرآن کریممریم مطیعی، حافظ قرآن کریم از شهرستان بافق در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به آغاز فعالیت در این رشته گفت: با توجه به علاقه‌ای که به فعالیت‌های قرآنی داشتم، در سن ۲۸ سالگی حفظ قرآن را شروع کردم. از طریق دوستانم با کلاس‌های حفظ دارالقرآن شهرستان آشنا شدم و در کلاس‌ها شرکت کردم. آموزش‌های دارالقرآن بسیار عالی بود و در مدت چهار سال موفق شدم حافظ ۱۰ جز قرآن شوم.

وی در پاسخ به این سؤال در زمینه بهترین سن برای حفظ قرآن بیان کرد: به نظر من بهترین و عالی‌ترین سن از 10 الی 20 سالگی است. چون افراد در این سنین دغدغه کمتری دارند. بنابراین معتقد هستم فرزندانمان باید از کودکی به حفظ قرآن تشویق شوند، چون هم ذهنشان آماده‌تر است و راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند قرآن را حفظ کنند و هم اینکه دغدغه‌ای ندارند.

مطیعی ادامه داد: علاقه‌مندان به این رشته محکم و با اراده حفظ قرآن را آغاز کنند و در هر صورت مرور و تثبیت حفظیات را داشته باشند تا فراموششان نشود. مرور حفظیات بسیار مهم‌تر از حفظ است چراکه زود مورد فراموشی قرار می‌گیرد.

این بانوی قرآنی شهرستان بافق با اشاره به برگزاری جلسه هفتگی تفسیر قرآن در محله گفت: در این جلسه منابع تفسیری ابوالفضل بهرام‌پور، تفسیر المیزان و نمونه را برای علاقه‌مندان شرح می‌دهم که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه است. همچنین گروه جزء‌خوانی قرآن کریم در محله تشکیل شده و هر دوهفته یکبار ختم قرآن را انجام می‌دهیم.

مطیعی با اشاره به تأثیر قرآن در زندگی شخصی‌اش گفت: در سال‌های فعالیتم در حوزه قرآن، تأثیرات آن را به وضوح در زندگی مشاهده کرده‌ام. زندگی با قرآن، قلب و دل انسان را  روشن به نور الهی می‌کند. با خواندن قرآن آرامش خاصی داشته و خیر و برکات زیادی در زندگی دارد.

انتهای پیام
captcha