شگفتی‌های قرآن مشمول‌ مرور زمان نمی‌شود
کد خبر: 4105627
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

شگفتی‌های قرآن مشمول‌ مرور زمان نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: شگفتی‌های قرآن مشمول‌ مرور زمان نمی‌شود و فقط با تاسی از آن‌ می‌توان از ظلمات خارج شد.

محفل انس با قرآن

به‌ گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی پیش از ظهر امروز ۱۸ آذر در اجتماع بزرگ فعالان قرآنی در استان زنجان، اظهار کرد: دیار زنجان با نام قرآن و اهل‌بیت(ع) شهره است؛ زنجان پایتخت شور و شعور حسینی و جوانان قرآنی است و به برکت امام حسین(ع) اولین دارالقران کشور، شجره طیبه‌ای شده است که شاخ و برگ‌های فراوان و میوه‌های شیرینی از قراء و مدرسان را تربیت کرده است.

وی با بیان اینکه کسانی که دل‌سوخته انقلاب بودند این مسئله را مطرح کردند که در جو اغتشاشات‌ «قرآن» ستون خیمه دین، مورد توهین و جسارت قرار می‌گیرد، افزود: با وجود همه دشواری‌های اقتصادی و معیشتی، عده‌ای شعارهایی علیه قرآن، ولایت و امامت، جسارت به مسجد، مدرسه، حوزه علمیه دادند که مسئولان تدابیری در برخورد با این قضیه دارند؛ ولی دغدغه برخی نیز به این است که برخورد محکم‌تری انجام شود ولی ما معتقد هستیم که سیاست کلی برخورد با این قضیه اگر یکنواخت باشد بهتر نتیجه می‌دهد.

امام‌جمعه‌زنجان با بیان اینکه برگزاری یک جمع قرآنی حداقل چیزی است که دوستان قرآنی پیشنهاد کردند، تصریح کرد: مجامع قرآنی در زنجان خیلی فراوان است، همه تلاش‌مان این بود که این جمع به نام یک مجموعه نباشد و جمع قرآنی‌ها، قرآن‌دوستان، قاریان و عاملان به قرآن باشد. همچنین کل مجموعه بحث قرائت قرآن در مقابل آن‌هایی که فکر می‌کردند با جسارت به قرآن می‌توانند روحیه دینی را ضعیف کنند، است. این افراد باید بدانند، علاوه بر وعده خداوند، اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز همه وجود خود را برای پاسداری از قرآن، تبیین و تفسیر آن و تشویق به درک و عمل آن گذاشتند.

خاتمی در تفسیر خطبه‌هایی از نهج‌البلاغه با قرائت خطبه‌ای، خاطرنشان کرد: قرآن در نزد شما است، حلال و حرام دین را قرآن برای شما تبیین کرده، خاص و عام، نمونه و امثال را بیان کرده و آنچه که باید باشد قرآن برای شما بیان کرده‌ است. ظاهرش دلربا است و باطن او هم ریشه‌دار است، شگفتی‌های قرآن مشمول مرور زمان نمی‌شود، شگفتی‌های قرآن هم سپری نمی‌شود، در مسیر زندگی تونل‌های تاریک، فتنه‌انگیز زیادی وجود دارد که فقط با نور قرآن می‌توان شناخت؛ با فهم و عمل به قرآن می‌شود این ظلمات را کنار زد حتما حتما قرآن را بیاموزید، قشنگ‌ترین، دلرباترین، شیرین‌ترین سخن قرآن است، نشاط دل‌ها و بهار دل‌های شما در تدبر و فهمیدن عمیق قرآن است و شفای همه علت‌ها، دردها و رنج‌ها با تابش نور قرآن است.

در ادامه برنامه امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز درباره هدف برگزاری اجتماع بزرگ قرآنی در زنجان، بیان کرد: در طول چند ماه گذشته شاهد وجود بی‌احترامی و حرکاتی از طرف بعضی اغتشاشگران بودیم که به محفل قرآن جسارت کردند.

وی گفت: در پی بی‌احترامی به محفل قرآن‌کریم پیشنهاد شد برنامه‌ای در راستای محکوم کردن این حرکت انجام شود که شاهد اجرای آن با حضور میهمانان هستیم و در تلاش هستیم تا هر فصل بتوانیم یک محفل را برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha