ساخت مسجد در محوطه تلویزیون دولتی ترکیه
کد خبر: 4112722
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

ساخت مسجد در محوطه تلویزیون دولتی ترکیه

تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) از آغاز آماده‌سازی برای ساخت یک مسجد در داخل محوطه اصلی این تلویزیون خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از زمان،  تلویزیون دولتی ترکیه، (تی ار تی)، از آغاز مراحل اولیه برای ساخت یک مسجد در داخل محوطه اصلی دانشگاه خبر داد.  

اقداماتی برای ساخت مسجد در محوطه سازمان مرکزی تی آر تی انجام شده است. در حالی که هیچ جزئیاتی در مورد این مسجد فاش نشده، ادعا شده است که ساخت‌وساز توسط شرکت پیمانکاری کالیون انجام خواهد شد.

با این حال ساخت این مسجد از سوی برخی مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان برآنند که در حال حاضر تنها با فاصله 400 متر از محوطه سازمان مرکزی یک مسجد بزرگ دیگر قرار دارد. از سویی خود محوطه سازمان مرکزی نیز دارای یک مسجد کوچک است.

این منتقدان افزوده‌اند: طبق گزارش دیوان محاسبات، تی آر تی در سال 2021 مبلغ 7 میلیون و 22 هزار لیره ترکیه به عنوان اجاره استودیو هزینه کرده است.

ابراهیم داماد اوغلو، دبیرکل اتحادیه خبری هابر سن، در واکنش  به ساخت مسجدی در محوطه سازمان تلویزیون دولتی ترکیه، افزود: این سازمان فاقد استودیوهای تخصصی  است، سالانه میلیون‌ها لیر برای اجاره استودیو هزینه می‌کند، در عین حال برنامه‌های خارجی، سریال‌های تلویزیونی و مستند توسط شرکت‌های تابعه خریداری می‌شود. ما به عنوان یک اتحادیه از تی آر تی خواستیم که نسبت به ساخت استودیوهای ویژه خود اقدام کند اما این طرح‌ها هیچ‌گاه به ثمر نرسید.  

با این حال برخی این انتقادات را منسوب به احزاب مخالف دولت کنونی در سیاست ترکیه می‌دانند که ساخت و توسعه مساجد را اقدامی برای فاصله گرفتن از هویت لائیک جمهوری ترکیه توصیف می‌کنند که از سوی حزب عدالت و توسعه پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام
captcha