حل مشکلات اقتصادی در گروی ریشه‌یابی علت‌هاست؛ سراغ معلول‌ها می‌رویم
کد خبر: 4114710
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
حجت‌الاسلام اکرمی:

حل مشکلات اقتصادی در گروی ریشه‌یابی علت‌هاست؛ سراغ معلول‌ها می‌رویم

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مسئولان در اغلب موارد برای حل مشکلات از جمله در مسائل اقتصادی به سراغ معلول‌ها می‌روند، نه علت‌ها، گفت: یکی از علت‌های اصلی مشکلات اقتصادی بودجه‌های غیر عملیاتی و با کسری زیاد است که به نوعی علت‌العلل سایر مشکلات اقتصادی است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت وگو با ایکنا، درباره شرایط سخت اقتصادی مردم در داخل از یک سو و افزایش فشارهای خارجی از سوی دیگر و در کنار همه اینها مواجهه کشور با مشکل کمبود گاز در اکثر نقاط گفت: از دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی به واقع روزی نبوده که دشمنان برای کشور مشکل و بحرانی ایجاد نکنند و از جنگ تحمیلی و ترورهای منافقین و اقدامات گروهک‌های تجزیه‌طلب در دهه 60 تا بعد از آن که با تحریم‌های شدید و بعضا بی‌سابقه اقتصادی مواجه بوده‌ایم لحظه‌ای دشمنان نگذاشتند کشور در یک آرامش بتواند برنامه‌های اساسی خود را به پیش ببرد؛ تحریم‌هایی که خود آنها نام فلج‌کننده یا فشار حداکثری را بر روی آن گذاشتند که این نشان از ابعاد وسیع آنها داشت.

وی افزد: در کنار اینها اختلافات و رقابت‌های مخرب داخلی و سیاسی نیز موجب می‌شد که توان داخلی برای حل مشکلات کاهش پیدا کرده یا خود به ایجاد مشکلات دیگری بینجامد. البته اینها مشکلاتی نیست که صرفا برای یک دولت باشد بلکه همه دولت‌ها به نحوی با این مشکلات درگیر بودند.

علت یا معلول؟

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید به سراغ علت‌ها برویم، گفت: متأسفانه در اکثر موارد برای حل مشکلات دنبال معلول‌ها می‌رویم برای همین نیز شاید کمی از فشار مشکلات در کوتاه مدت کم شود اما این ناپایدار است و دوباره آن مشکل در زندگی مردم خود را نشان می‌دهد.

اکرمی علت اصلی مشکلات اقتصادی امروز را در کنار تحریم‌ها، کاهش سرمایه‌گذاری، ضعف تولید و نظارت‌های ناکافی و غیر مؤثر بر بازار خواند و گفت: سیاست‌ها باید در جهت اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری و رونق تولید باشد و دولت و مجلس تلاش کنند حمایت‌های خود را از تولیدکننده و سرمایه‌گذار تقویت کنند تا آثار آن در رونق تولید و کسب و کارها و افزایش اشتغال مشاهده شود.

این نماینده اسبق مجلس اظهار کرد: امروز گلایه مردم از نابسامانی قیمت‌ها و به نوعی رها بودن بازار و نظارت‌های نامناسب است و دشمنان نیز با سوء استفاده از این نارضایتی درصددند همچون قضایای اخیر مردم را تحریک به اغتشاش و اعتراض کنند و فشارهای خود را افزایش دهند و مسئولان در این وضعیت باید بیش از پیش مراقب شرایط مردم به ویژه اقشار مستضعف باشند.

ضرورت تصویب بودجه عملیاتی و بدون کسری

اکرمی با اشاره به ارائه بودجه از سوی دولت به مجلس گفت: یکی از علت‌های اصلی در بروز مشکلات اقتصادی همین بودجه‌های غیر واقعی و غیر عملیاتی همراه با کسری بودجه است و لذا مجلس و دولت باید تمام همت خود را بر این قرار دهند که یک بودجه واقع‌بینانه، عملیاتی و بدون کسری براساس شرایط و امکانات واقعی کشور تصویب شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت امروز کشور این است که مسئولان بدون توجه به مسائل و اختلاف سلیقه‌های سیاسی، تنها و تنها حل مشکلات اقتصادی و افزایش اعتماد مردم را هدف خود قرار دهند که اگر این امر محقق شود هیچ طرح و توطئه دشمن نمی‌تواند موجب بروز اتفاق و تنشی در کشور شود.

انتهای پیام
captcha