برگزاری جشنواره‌‌ قصه‌گویی در استان‌ها تحقق عدالت فرهنگی است
کد خبر: 4115704
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲

برگزاری جشنواره‌‌ قصه‌گویی در استان‌ها تحقق عدالت فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: مشارکت استان‌ها در برگزاری جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، باعث رشد و تعالی دستگاه‌های متولی و فعالیت‌های فرهنگی در سراسر ایران است و در تحقق عدالت فرهنگی مؤثر است.

محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در حاشیه برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در شهر یزد گفت: برگزاری این جشنواره و هر قدم دیگری در این راستا، نقش پُررنگی در توانمند کردن اندیشه‌ها و افکار کودکان و نوجوانان یزد دارد. در واقع ما فرزندانی را خواهیم داشت که در هنرها و استعدادهای ذاتی خود توانمندتر شده و رشد می‌یابند.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، ابزاری برای تقویت این توانمندی است. اگر حرکتی از این دست در استان انجام می‌شود، منجر به رشد و تعالی فرهنگی و حرفه‌ای دانش‌آموزان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، افزود: دانش‌آموزان یزدی نیازمند تقویت علقه‌های زبانی خود هستند تا بتوانند در عرصه‌های کشوری به خوبی حضور یابند و در رویدادهای مختلف، ایفای نقش و ارائه اندیشه کنند. برگزاری این جشنواره‌ها و رویدادهای ملی در استان یزد می‌تواند توانایی دانش‌آموزان ما را در انتشار و بیان افکار و اندیشه‌ها تقویت کند و سبب رشد کلامی‌شان و توانایی‌های زبانی‌شان شود.

رحیمی‌نژاد تأکید کرد: مشارکت استان‌ها در برگزاری این جشنواره‌ها، باعث رشد و تعالی دستگاه‌های متولی و فعالیت‌های فرهنگی در سراسر ایران خواهد شد. تمرکززدایی این جشنواره از تهران نیز سبب رشد ظرفیت‌های استان‌ها خواهد شد و استفاده از توان پایتخت را به حداقل می‌رساند. این رویکرد، به شدت در ایجاد عدالت فرهنگی در کشور مؤثر خواهد بود.

وی افزود: ما با این نوع اقدام‌ها می‌توانیم دایره توانمندی خود را گسترش دهیم و استعدادها و خلاقیت‌های نیروهای انسانی استان را رشد دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش است، می‌تواند با آموزش‌های فوق برنامه، سطح استعدادها و خلافیت‌های کودکان و نوجوانان را رشد دهد و سازماندهی کند. ما نیز در حد توان همکاری و همیاری لازم را در طول سال با این مجموعه خواهیم داشت چرا که مخاطبان کانون، دانش‌آموزان ما هستند.

رحیمی‌نژاد در پایان، از تلاش‌های شبانه‌روزی و زحمات مجموعه کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به واسطه برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره، سپاسگزاری کرد.

یادآور می‌شود بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «قصه‌گوییِ» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از 25 دی‌ در شهر یزد آغاز شده است و تا بیست‌ونهم همین ماه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha