اجرای طرح «بشری» در سطح 6 مؤسسه قرآنی کردستان
کد خبر: 4115806
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

اجرای طرح «بشری» در سطح 6 مؤسسه قرآنی کردستان

مسئول قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای طرح قرآنی «بشری» در سطح شش مؤسسه قرآن و عترت کردستان خبر داد و گفت: برای مدیران این مؤسسات قرآنی دوره آموزشی طرح برگزار شده است.

طرح قرآنی بشری

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: طرح بشری یکی از روش‌های نوین و آسان آموزش قرآن کریم بوده که قابلیت فراگیری بین آحاد علاقه‌مندان را دارد.

وی افزود: مؤسسات قرآنی با توجه به رسالت خود در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی بین آحاد مردم می‌توانند با استفاده از روش «بشری» به این امر برسند.

مسئول قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اجرای طرح قرآنی «بشری» در سطح شش مؤسسه قرآن و عترت کردستان خبر داد و بیان کرد: برای مدیران این مؤسسات قرآنی دوره آموزشی طرح برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: مؤسسات قرآن و عترت راهیان نور در قروه، رضوان‌الصالحین، خیمه‌گاه محبان یوسف زهرا(س)، دارالاشراق رسول اکرم(ص)، ثمین سلاله پاکان رسول ازسنندج و سرچشمه رحمت فروس برین از کامیاران مجری اجرای این طرح در سطح استان هستند.

گلباغی با اشاره به اینکه در این طرح شرکت‌کنندگان در طول زمان بسیار کوتاه و با بهترین و آسان‌ترین روش قرآن را آموزش می‌بینند، افزود: عادی بودن و فراگیری این طرح به دلیل روش‌های نهفته در آن است، طوری که در تمام زمان‌ها و مکان‌ها قابل آموزش و در دسترس تمام گروه‌های سنی و فرهنگی مختلف و حتی افراد بی‌سواد و کم‌سواد قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: آموزش در این طرح با بهره‌گیری از مکتب پیامبر اسلام و به صورت گفتاری و شنیداری انجام می‌شود و اهداف طرح ما، فراگیری قرآن به شیوه سنتی، آموزش به روش علمی، ارائه محتوا و مطالب آموزشی مناسب، قابل درک بودن برای تمام اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی بالا، ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha