مؤسسات قرآنی از فعالیت‌های کلیشه‌ای فاصله بگیرند
کد خبر: 4116042
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴
علیرضا معاف:

مؤسسات قرآنی از فعالیت‌های کلیشه‌ای فاصله بگیرند

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بر ورود مؤسسات قرآنی به حوزه تبلیغ و ترویج تأکید کرد و گفت: باید در شرایط حاضر از فعالیت‌های سنتی و کلیشه‌ای فاصله گرفت.

علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیعلیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، بر ورود مؤسسات به حوزه تبلیغ و ترویج بیش از گذشته تأکید کرد و گفت: مأموریت‌های وزارت ارشاد بیش از آنکه در حوزه آموزش و پژوهش باشد، در حوزه تبلیغ، ترویج، رسانه، هنرهای دینی و قرآنی است.

وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که چون فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی معمولاً آسان‌تر از فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای، تبلیغی و ترویجی است، بسیاری از مؤسسات در حوزه تبلیغ و ترویج ورود نمی‌کنند؛ لذا ارشاد در دوره فعلی اولویت خود را به این حوزه داده است.

معاف افزود: بنابراین جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، عهدواره‌ها، یادواره‌ها و فعالیت‌هایی از این قبیل که به توسعه فرهنگ قرآنی کمک می‌کند در اولویت کاری ما خواهد بود؛ بنابراین فاصله از فعالیت‌های قدیمی و کلیشه‌ای در دستور کار قرار داد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه فعالیت‌های قرآنی استان یزد در سطح کشور اظهار کرد: یزد در این زمینه بسیار موفق است و در بحث حفظ، قرائت و آموزش قرآن و همچنین مؤسسات مردمی و حوزه عترت از استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: سرانه قرآن و فضاهای قرآنی، مسجدی و هیئتی در این استان بسیار بالاست و این یک فرصت خوب به حساب می‌آید تا از ظرفیت عظیمی که وجود دارد استفاده شود. یزد از استان‌هایی است که مردم برای فعالیت‌های قرآنی وقت و انرژی می‌گذارند و هزینه می‌کنند؛ لذا باید قدر این فرصت را دانست.

انتهای پیام
captcha