ثبت درخواست ۴۵۰۰ متقاضی در سامانه تسهیلات بسیج سازندگی استان مرکزی
کد خبر: 4116314
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

ثبت درخواست ۴۵۰۰ متقاضی در سامانه تسهیلات بسیج سازندگی استان مرکزی

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی از ثبت درخواست ۴۵۰۰ نفر از متقاضیان در سامانه تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار مورد بازرسی شدند.

سرهنگ سعید فرامرزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سرهنگ سعید فرامرزی، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی، گفت: در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی، امسال تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی استان قابل توجه بوده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۵۰۰ متقاضی در ۲۹ بخش و ۶۰ زیرشاخه با موضوعات امنیت غذایی، صنایع‌دستی و صنایع تبدیلی درخواست خود را در سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ثبت کرده‌اند. متقاضیانی که در گذشته از تسهیلات اشتغالزایی دولت استفاده کرده باشند، شاغل بوده و تحت پوشش بیمه اجباری نباشند، نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان الزامی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با بیان اینکه این تسهیلات صرفاً به افرادی اعطا می‌شود که توانمندی و مهارت لازم را در حوزه کسب وکار خود داشته باشند، اضافه کرد: برای تأیید مهارت و دریافت وام، لازم است متقاضی مدرک تحصیلی مرتبط، گواهی دوره‌های فنی‌‌و‌حرفه‌ای یا گواهی معتبری که جهت احراز مهارت او کافی باشد را در پرونده داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه صحت‌سنجی اطلاعات و طرح توجیهی که در سایت ثبت شده است توسط کارشناسان با حضور در محل کسب و کار انجام می‌پذیرد، افزود: تاکنون از ۴۵۰۰ متقاضی ثبت‌نامی 2 هزار مورد بازرسی شدند.

فرامرزی با تأکید بر اینکه پرونده متقاضیان پس از بازرسی باید توسط کمیسیون سپاه شهرستان‌ها تأیید شود، گفت: ۸۰۰ پرونده تاکنون نظر کمیسیون سپاه شهرستان خود را دریافت کرده‌اند و ۴۰۰ نفر نیز به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در پایان بیان کرد: هدف از اعطای این تسهیلات حمایت از مشاغل خرد و خانگی است و رویکرد سپاه و بسیج در این راستا توانمندسازی و خودکفایی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام
captcha