فعال‌ترین مؤسسه قرآنی کهگیلویه‌وبویراحمد تعطیل شد
کد خبر: 4116516
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

فعال‌ترین مؤسسه قرآنی کهگیلویه‌وبویراحمد تعطیل شد

مدیر مؤسسه قرآنی ترنم وحی یاسوج از تعطیلی این مؤسسه به علت نبود مکان و حمایت نکردن مسئولان فرهنگی و قرآنی خبر داد.

کشواد جمالفرد، مدیر مؤسسه قرآنی ترنم وحی یاسوج

کشواد جمالفرد، مدیر مؤسسه قرآنی ترنم وحی یاسوج در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه مؤسسه قرآنی ترنم وحی یاسوج از سال 85 تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی در بخش خردسالان و بزرگسالان بانو و آقا راه‌اندازی شده، اظهار کرد: این مؤسسه نخستین و تنهاترین مؤسسه‌ای بوده که به قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی رهروان ولایت تبدیل شده است.

وی برگزاری کلاس‌های آموزش تربیت مربی، روخوانی، روانخوانی، حفظ، قرائت، تشکیل گروه 9 نفره رسانه‌ای، تشکیل گروه‌های 15 نفره نمایش عروسکی و تئاتر، برپایی نمایشگاه‌های حجاب و عفاف، برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت، کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و قرآنی، کلاس‌های ترویج ازدواج آسان و مشاوره و کارگاه خیاطی و عروسک‌سازی را از جمله برنامه‌های اجرایی مؤسسه مطرح کرد و گفت: در حال حاضر تنها گروه‌های نمایشی عروسکی و تئاتر و گروه رسانه فعال هستند.

این فعال قرآنی استان کهگیلویه‌وبویراحمد افزود: کرسی تلاوت و تفسیر قرآن هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت 18:30 در حسینیه عاشقان ثارالله(شهر یاسوج، خیابان پاسداران، نبش خیابان زیرتل) از سوی مجمع قرآنیان استان با مشارکت مؤسسه قرآنی ترنم وحی یاسوج  برگزار می‌شود.

 همکاری نداشتن ادارات استان با فعالیت‌های قرآنی

جمالفرد در بخش دیگری از بیانات خویش، از تعطیلی این مؤسسه به علت نبود مکان و عدم حمایت مسئولان فرهنگی و قرآنی خبر داد و با اشاره به رایزنی‌های زیاد با ادارات برای واگذاری مکان برای ادامه فعالیت مؤسسه قرآنی ترنم وحی، افزود: جهاد کشاورزی استان یک ساختمان در خیابان فردوسی یاسوج دارد، هر بار که رایزنی صورت گرفت، یک تابلو چسباندند تا از دادن مکان خودداری کنند و یا شهرداری یک پارک محله‌ای در شاهد 28 دارد و بارها برای اخذ این مکان با متولیان به گفت‌وگو نشستیم تا در گوشه‌ای یک اتاق برای مؤسسه بسازیم اما اجازه نداده‌اند و یا حوزه علمیه خواهران و ادارات که مکان‌های نیمه کاره دارند و ما رایزنی کرده‌ایم تا خودمان با هزینه شخصی و یا کمک خیرین تکمیل کنیم، باز هم بهایی ندادند.ضمن اینکه مؤسسه دارای تجهیزات کامل و به‌روز است.

وی با اشاره به احیای خانه‌های قرآنی در آینده نزدیک، اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار، کمک و حمایت مسئولان فرهنگی و تأمین مکان، کلاس‌های قرآنی را در مساجد، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی نیز برگزار خواهیم کرد.

انتقاد از مسئولان استان

مدیر مؤسسه قرآنی ترنم وحی یاسوج با گلایه از تمام مسئولان فرهنگی و قرآنی استان، با بیان اینکه باید بسیجی‌وار وارد میدان جنگ نرم شد و بدون زد و بند سیاسی از فرهنگ قرآنی حمایت شود، بیان کرد: سازمان‌های فرهنگی درگیر کاغذ بازی شده‌اند. اخلاق و رویه‌های حاکم بر دستگاه‌های دولتی در تضاد با فرهنگ دینی است و یکی از مهم‌ترین موانع گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اثرگذاری این برنامه‌ها در عامه مردم، رفتارهای دور از شأن دستگاه‌های دولتی است. در همین اغتشاشات اخیر اگر قرآن ترویج می‌شد و لقمه‌ها حلال بودند، این اتفاقات نمی‌افتاد.

جمالفرد در پایان با انتقاد از رسانه‌های استان، گفت: رسانه‌ای که درد مردم را نفهمد و صرفاً اخبار روتین دستگاه‌های اجرایی و عزل و انتصاب‌ها را منتشر کنند، به درد هیچی نمی‌خورند.

یادآور می‌شود، محسن رضایی، مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد در مصاحبه‌ای با ایکنا در 6 آبان‌ماه 1398، مؤسسه قرآنی ترنم وحی در یاسوج به آدرس چهارراه هلال احمر بین شفاعت 1 و 2 را فعال‌ترین مؤسسه قرآنی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد.

فعال‌ترین مؤسسه قرآنی کهگیلویه‌وبویراحمد تعطیل شد

انتهای پیام
captcha