اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» در کردستان
کد خبر: 4117072
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» در کردستان

مدیر طرح جلسات سنتی قرآن از اجرای طرح «حفظ موضوعی قرآن» برای دومین سال پیاپی در سطح مؤسسات قرآنی کردستان خبر داد و گفت: این طرح در ساال جاری حفظ 21 موضوع قرآنی بوده است.

حفظ موضوعی قرآن

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، مدیر طرح جلسات سنتی قرآن و یکی از خادمان قرآنی کشور امروز، چهارم بهمن‌ماه در نشست تخصصی توانمندسازی مربیان طرح جلسات سنتی و خانگی قرآن گفت: فعالان قرآنی سربازان جنگ نرم اسلام هستند لذا برای شناخت دشمن باید راهکارهایی را بجویید تا بتوانید با شناخت دشمن با وی مقابله کنید.

وی افزود: گاهی اوقات دشمن خیلی به ما نزدیک شده است و قلبی که باید جایگاه عشق به خداوند متعال باشد در تسخیر شیطان قرار می‌گیرد و ما را به بیراهه می‌برد.

این خادم قرآنی در ادامه با اشاره به آزمایش الهی بیان کرد: خداوند متعال در آیه 155 سوره بقره می‌‎فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ؛ و بی تردید شما را به چیزی اندک از ترس و گرسنگی و کاهش بخشی از اموال و کسان و محصولات [نباتی یا ثمرات باغ زندگی از زن و فرزند] آزمایش می کنیم. و صبرکنندگان را بشارت ده». لذا ما باید دقت کنیم که در این میدان آزمایش هستیم.

وی افزود: سال گذشته طرح «حفظ چهل موضوع قرآنی» را با کمک مربیان قرآنی کردستان برگزار کردیم و نزدیک به 180 نفر از دانش‌آموزان قرآنی را در این طرح جذب کردیم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان استان کردستان از طرح حفظ موضوعی قرآن افزود: با توجه به دستاوردهای خوب این طرح در تلاشیم این طرح را سال جاری نیز اجرایی کنیم.

موسوی، از اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن برای دومین سال پیاپی در سطح مؤسسات قرآنی کردستان خبر داد و گفت: این طرح در سال جاری حفظ 21 موضوع قرآنی بوده است.

این خادم قرآنی یادآور شد: در این راستا مؤسسات قرآنی استان کردستان تا شهریورماه سال آینده فرصت دارند تا کار ثبت‌نام و حفظ ای موضوعات قرآنی را انجام دهند.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی مجری طرح جلسات خانگی قرآن به رسم یادبود تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha