اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4117299
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰

اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس با سخنرانی حدادعادل، مشاور رهبر معظم انقلاب در روز دوشنبه، 10 مهرماه در شیراز برگزار خواهد شد.

بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس امروز، 5 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: برای چهارمین سال متوالی کنگره ملی شعر دفاع مقدس به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این کنگره در سال جاری از اردیبهشت‌ماه اعلام شد، افزود: این کنگره در 7 محور عمومی دفاع مقدس، مقاومت بین‌الملل شامل مکتب سلیمانی، شهدای مدافع حرم و...، بیداری اسلامی و دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، دفاع مقدس و جهاد تبیین، مفاهیم دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان و نقش زنان در دفاع مقدس برگزار می‌شود که طی دو سه ماه اخیر نیز دو محور ایران قوی و شهدای حرم شاهچراغ(ع) هم به آن اضافه شد.

انصاری‌نژاد با تصریح اینکه داوری این کنگره در دو مرحله استانی و کشوری انجام شده است، گفت: در مرحله استانی سه داور از هر استان کار داوری آثار را به عهده داشتند که در شیراز غلامرضا کافی، محمد مرادی، ایوب پرندآور و هاشم کرونی داوری آثار را به عهده داشتند.

دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس از ارسال 7 هزار و 832 اثر به دبیرخانه این کنگره از سراسر کشور خبر داد و گفت: آثار برگزیده استان‌ها به مرحله کشوری راه پیدا کردند و آثار برگزیده بعد از داوری در مرحله کشوری توسط اساتید برجسته این هنر، در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه آثار برگزیده در کتاب کنگره منتشر خواهد شد، افزود: مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در روز دوشنبه، 10 بهمن‌ماه جاری از ساعت 15:30 در تالار فرهنگ مرکز کتابخانه و اسناد ملی فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

انصاری‌نژاد با تصریح اینکه این مراسم با قرائت پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سخنرانی حدادعادل، مشاور رهبر معظم انقلاب و امیر سهرابی، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور همراه خواهد بود، گفت: امیدواریم بتوانیم این کنگره را تبدیل به یک کنگره بین‌المللی کنیم.

انتهای پیام
captcha