محکومیت توهین به قرآن در بیانیه پایانی رهبران مسلمان جهان
کد خبر: 4117367
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

محکومیت توهین به قرآن در بیانیه پایانی رهبران مسلمان جهان

رهبران مسلمان جهان با صدور بیانیه‌ای هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در کشورهای سوئد و هلند را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، نشست مجازی رهبران مسلمان جهان دیروز، 5 بهمن ماه به همت سازمان امور دینی ترکیه و با مشارکت 103 نفر از 70 کشور برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست در پایان با صدور بیانیه‌ای، توهین به قرآن کریم در دو کشور اروپایی سوئد و آلمان را محکوم کردند.

در این بیانیه که علی ارباش، رئیس سازمان امور دینی ترکیه آن را قرائت کرد، آمده است: «هتک حرمت قرآن جنایتی ضدانسانی و توهین به اعتقادات، قانون و ارزش‌های جهانی است و ما رهبران مسلمان این اقدام را شدیدا محکوم می‌کنیم».

رهبران مسلمان جهان، اجازه چنین اقدام غیرانسانی و انجام آن در مقابل دیدگان پلیس را بی‌تفاوتی شرم‌آور دانستند و تأکید کردند: «بی‌احترامی و بی‌تفاوتی در توهین به کتاب مقدس یک دین، نشانه‌ آشکار دوری از ارزش‌هایی مانند حقوق بشر و حاکمیت قانون است».

در این بیانیه آمده است: «تناقضات و شوک‌هایی که اخیراً برخی از کشورهای اروپایی در زمینه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شاهد بوده‌اند، جای نگرانی است».

رهبران مسلمان جهان در این بیانیه تصریح کردند: «مسلمانان در برابر تحریکات و حملات سیستماتیک هرگز به ابزارهای غیرقانونی متوسل نخواهند شد و با درایت و بصیرت به دفاع از حقوق، عقاید و ارزش‌های جهانی خود ادامه خواهند داد».

«راسموس پالودان» سیاستمدار راست افراطی روز شنبه، اول بهمن‌ماه، با اهانت به ساحت قرآن، این کتاب آسمانی را در مقابل سفارت ترکیه در پایتخت سوئد به آتش کشید.

«ادوین واگنسولد»، رهبر هلندی گروه راست افراطی اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌شدن غرب (PEGIDA) نیز روز دوشنبه یک نسخه از قرآن کریم کتاب مقدس اسلام را در هلند پاره کرد.

انتهای پیام
captcha