حق اعتراض به نتایج در مسابقات قرآن اوقاف منظور شود
کد خبر: 4117631
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از نگاه متسابقان/ ۹

حق اعتراض به نتایج در مسابقات قرآن اوقاف منظور شود

راه‌یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف گفت: برای رونق بیشتر مسابقات اوقاف، این مسابقات باید در سطوح پایین‌تر و با جاذبه‌های بیشتر و ساده‌تر برگزار شود تا کودکان و قشرهای مختلف که سطح پایین‌تری دارند نیز بتوانند در این مسابقات شرکت کنند و نکته دیگر اینکه بهتر است در این مسابقات حق اعتراض به نتایح و فرصت تجدیدنظر هم در نظر گرفته شود.

ادریس کاظمی، راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریهادریس کاظمی، راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: بنده متولد سال 1341 در شیراز و معلم بازنشسته قرآن هستم؛ همچنین حافظ کل قرآن بوده و برای بار دوم است که در مسابقات تفسیر سازمان اوقاف شرکت می‌کنم و یک بار نیز موفق به کسب رتبه سوم کشوری در مسابقات معارفی شدم، به علاوه سابقه شرکت در مسابقات حفظ را نیز دارم.

وی در رابطه با راهکارهای ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه گفت: انسان مجموعه‌ای از نیازهای مادی، معنوی، روحی و جسمی است، لذا معارف قرآن و ائمه باید به نحوی بیان شوند تا افراد بدانند تمام این نیازها به‌وسیله دین برطرف می‌شود؛ در این جنگ نرمی که دشمن با جبهه حق راه انداخته است، سعی دارد تمام افکار انسان را به سمت نیازهای جسمی ببرد، در حالی که علاوه بر این نیازها، نیازهای معنوی نیز وجود دارد که هدف آفرینش و انسان از زندگی است و تنها دین است که می‌تواند به این سؤالات پاسخ دهد.

کاظمی ادامه داد: اگر فردی تنها به جنبه مادی زندگی توجه کند و هدفی نداشته باشد، نهایتا این زندگی بی‌معنی می‌شود؛ اما پاسخ دین و خداوند متعال به این نیاز انسان، باعث می‌شود که افراد بدانند که دین و حکومت آمیخته با دین، باعث رشد او در همه ابعاد می‌شود؛ پس ما باید معارف قرآن، نهج‌البلاغه و ائمه و مسائل اصلی مکتوم مانده دین را با زبان روز و زبان هنر به مردم نشان دهیم تا همه افراد جذب آن شوند.

راه‌یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف در مورد تأثیر انس با قرآن در زندگی افراد اظهار کرد: انس واقعی با قرآن، انسان را به سمت شادی‌های واقعی می‌برد، انسانی که با قرآن مأنوس می‌شود، همواره مسرور به فضل و رحمت خدا بوده و این شادی دائمی است.

حافظ قرآن بیان کرد: برای رونق بیشتر مسابقات اوقاف، این مسابقات باید در سطوح پایین‌تر و با جاذبه‌های بیشتر و ساده‌تر برگزار شود تا کودکان و قشرهای مختلف که سطح پایین‌تری دارند نیز بتوانند در این مسابقات شرکت کنند، در این صورت افراد برای فعالیت و رشد بیشتر در زمینه قرآنی تشویق شده و به مراتب بالاتر می‌رسند.

وی درباره برگزاری و اطلاع‌رسانی مسابقات اظهار کرد: اعلام اسامی راه‌یافته به مرحله بعد مسابقات با تأخیر اتفاق افتاد و نکته دیگر اینکه بهتر است در این مسابقات حق اعتراض به نتایح و تجدیدنظر هم درنظر گرفته شود.

کاظمی در پایان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات قرآنی تأکید کرد: امیدواریم قرآن و اهل بیت(ع) و تمسک به این دو در جامعه به‌وسیله جهاد تبیین در برنامه‌ها و ابعاد مختلف گنجانده شود، تا ضمن شرکت در مسابقه باعث افزایش بصیرت قرآنیان شود.

یادآور می‌شود، چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از امروز هشتم بهمن‌ماه در قم آغاز شده و تا یازدهم بهمن‌ماه در سالن همایش امامزاده شاه سیدعلی(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha