تأکید مسلمانان دانمارک بر برخورد عقلانی با قرآن‌ستیزی
کد خبر: 4118271
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

تأکید مسلمانان دانمارک بر برخورد عقلانی با قرآن‌ستیزی

مسلمانان دانمارک با تأکید بر برخورد عقلانی خود با قرآن‌ستیزی از سوی راسموس پالودان، این عمل را شنیع و به دور از آزادی بیان توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، جامعه اسلامی دانمارک ضمن محکومیت اقدام راسموس پالودان از رهبران راست افراطی این کشور در آتش زدن قرآن کریم و توصیف آن به عنوان عملی شنیع و به دور از آزادی بیان، بر برخورد عقلانی خود با این جنایت تأکید کردند.

محمد نعمه، رئیس جامعه اسلامی دانمارک ضمن اعلام این موضع تأکید کرد: این اقدام پالودان نه آزادی بیان بلکه یک اقدام تحریک‌آمیز است.

به گفته وی سوزاندن قرآن کریم امری دهشتناک است، وی پالودان را یک چهره جنجالی توصیف و تصریح کرد: مسلمانان دانمارک در مواجهه با تحریکات پالودان منطقی عمل کرده و به آنچه این افراط‌گرا به دنبال آن بود، توجهی نکردند.

نعمه افزود: پالودان می‌خواست با این کار مسلمانان را تحریک کند و به دنبال این بود که مسلمانان را بی‌تدبیر و بدون خرد جلوه دهد، درست است که اقدام شنیع وی ما را آزرده کرد چرا که قرآن در دل‌های ما جای دارد.

وی تصریح کرد: دیدیم که چه اقداماتی برای محافظت از پالودان صورت گرفت و آنها برای محافظت از این افراطی میلیون‌ها دلار هزینه کردند.

نعمه خاطرنشان کرد: تعداد کمی از دانمارکی‌ها از کاری که پالودان انجام داد حمایت کردند و اکثریت قریب به اتفاق مردم کشور با سوزاندن قرآن مخالف بودند.

انتهای پیام
captcha