واکنش روسیه به اتهام ارتباط با قرآن‌سوزی دانمارک
کد خبر: 4118287
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

واکنش روسیه به اتهام ارتباط با قرآن‌سوزی دانمارک

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، با تمسخر اظهارات وزیر خارجه فنلاند خود درباره ارتباط روسیه با قرآن‌سوزی در دانمارک به شکل تلویحی این اتهام را رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تمسخر اظهارات پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند درباره احتمال دخالت روسیه در آتش زدن قرآن، به طور تلویحی این اتهام را رد کرد.

وزیر امور خارجه فنلاند پیش‌تر گفته بود در جریان تحقیقات امکان یافتن «ارتباطات معین» در رابطه با دخالت روسیه در حادثه سوزاندن قرآن کریم وجود دارد.

زاخارووا در پاسخ با انتشار تصویری از دست دادن هاویستو با لاوروف، همتای روسی وی در تلگرام، نوشت: هکرهای روسی آرشیو را زیر رو کردند و شواهدی مبنی بر «ارتباطات معین» پکا هاویستو با روسیه پیدا کردند.

وی افزود: این ظن وجود دارد که این فقط یک دست دادن ساده با سرگئی لاوروف نبوده، بلکه یک عمل آیینی بوده است که هدف آن هنوز توسط سرویس‌های ویژه فنلاند در جریان «تحقیقات» مشخص می‌شود.

وی در ادامه افزود: از تماشای تلاش مقامات غربی برای زدودن «تبعیض» از میان ارزش‌های خود، منزجر شده است.

راسموس پالودان از رهبران جریان راست افراطی در دانمارک 21 ژانویه با حضور در برابر سفارت ترکیه در استکهلم در میان حمایت گسترده پلیس سوئد اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم کرد. این عمل شنیع بلافاصله با محکومیت گسترده مسلمانان جهان مواجه شد.

انتهای پیام
captcha