جشن «سه‌ر به‌رزی نیشتمان» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4118430
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

جشن «سه‌ر به‌رزی نیشتمان» در کردستان برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به برگزاری شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در استان کردستان گفت: جشن «سه‌ر به‌رزی نیشتمان» دهه فجر امسال در کردستان برگزار می‌شود.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 10 بهمن‌ در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با گرامیداشت و تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و با تأکید بر مردمی بودن این انقلاب گفت: دشمنان عزت و سرافرازی این ملت در تلاشند تا با بهره‌گیری از پاره‌ای مشکلات اقتصادی به ایجاد فاصله بین نظام و ملت بپردازند اما غافل از آن که این انقلاب با ریشه مردمی که دارد و با پشت سر گذاشتن تمامی توطئه‌های کوچک و بزرگ باز هم با تکیه بر همان مردم تمامی نقشه‌های شوم آنان را خنثی می‌کند.

وی مسائل اقتصادی را بزرگ‌ترین مشکل در کشور ذکر کرد و افزود: آنچه امروز باید به آن توجه شود، رفاه و مدیریت صحیح در توزیع عادلانه امکانات وسیعی است که در کشور وجود دارد.

رئیس کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر استان کردستان بیان کرد: مسئولان باید بدانند حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و توجه به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص مدیریت کلان کشوری و با دوری کردن از جزیره‌ای عمل کردن، می‌توان در سریع‌ترین زمان نسبت به رفع مشکلات اقدام کرد.

وی ادامه داد: در جشن‌های امسال بنا بر توجه به کیفی بودن برنامه‌ها و بهره‌مندی و بکارگیری از امکانات و توانمندی‌های ادارات و نهادهای مختلف در انجام مشترک برنامه‌هاست و بر همین اساس تلاش شده است تا در ارائه برنامه‌ها ضمن توجه به افزایش شور و نشاط اجتماعی به استفاده بهینه از امکانات به صورت جدی توجه شود.

مرادی با تشریح برنامه‌های ویژه این ایام گفت: اکران همزمان چهل ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از شاخص‌ترین برنامه کمیته فرهنگی و هنری دهه فجر بوده که با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و حوزه هنری استان و همراهی صدا و سیما برنامه‌ریزی شده است. فیلم‌های فجر از 17 تا 23 بهمن ماه در دو سالن شماره 1 و 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه تجسمی فجر باعنوان« پیشانگای شیواز» شامل 28 اثر از 12 هنرمند استان کردستان در رشته‌های مختلف تجسمی است که از 8 تا 15 بهمن در گالری سروه پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش درآمده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان از توجه این نهاد فرهنگی به بحث توسعه زیر ساخت‌های استان اشاره کرد وگفت: افتتاح دوسالن سینمایی در «سرای محله نایسر» با استاندارهای روز سینمایی توسط حوزه هنری و افتتاح موزه حمام حاج صالح در سقز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام دهه فجر از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

وی به مسابقه‌های فرهنگی وهنری مختلف نیز اشاره کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، جایزه شهیده فاطمه اسدی در 17 بهمن‌ماه در کامیاران، برگزاری دومین همایش منطقه‌ای «مرد میدان»، برگزاری اردوی عکاسی به منطقه اورامانات، اهدای کتاب به متولدین 12 و 22 بهمن توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های اجرایی این ایام است.

مرادی با اشاره به اینکه با توجه به همزمانی ایام دهه مبارکه فجر با میلاد فرخنده حضرت امیر المؤمنین (ع) و ایام اعتکاف گفت: برگزای محفل انس با قرآن در 44 کانون فرهنگی و هنری شهر و روستا، جشن «سه ربه رزی نیشتمان»، تجلیل و قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران، معرفی و تجلیل از هنرمندان و نویسندگان تأثیرگذار در عرصه هنر انقلاب در کنار جشن «کتاب سال» استان کردستان، و جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور فجر توسط سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های متناسب با دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری قرآنی و ورزشی در سطح منطقه، نمایشگاه مدرسه انقلاب با موضوع استکبار ستیزی، پویش فرهنگی «تکیه گاه امن» ویژه دانش‌آموزان متوسطه، برگزاری دومین جشنواره فرهنگی وهنری خط سرخ سردار ویژه فرهنگیان، مسابقه کتابخوانی کتاب «صعود 40 ساله» از دیگر برنامه‌های اجرایی ویژه دانش‌آموزان بوده است که در این ایام اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha