قرآن نیرودهنده بشر برای رسیدن به تکامل است
کد خبر: 4118499
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

قرآن نیرودهنده بشر برای رسیدن به تکامل است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: بشر در راه رسیدن به تکامل نیرودهنده‌ای چون قرآن دارد. در عصر کنونی بشر نیازمند پیامبر جدید نیست چرا که با نزول قرآن نیاز به پیامبر دیگری ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، کارشناس مذهبیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، کارشناس مذهبی، در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده سپاه که شامگاه 10 بهمن‌ماه، در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امید است که خداوند به برکت قرآن و انسی که با آن دارید، زندگی انسانی و اسلامی بگرداند و بتوانید فرزندانی سالم و صالح پرورش دهید که مسلمانان عالم از تک تک فرزندان شما بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: زندگی علم است و هر چیزی که علم باشد را باید فراگرفت. اقتصاد علم است و برای یادگیری آن باید به دانشگاه رفت تا اقتصاددان شد، مدیریت علم است و باید سر کلاس آن‌را آموخت، بر این اساس زندگی هم علم است و چون علم است، برای آن پیامبر مبعوث شد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه 24 سوره «انفال» که خداوند می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ»، گفت: وقتی خدا و پیامبر دعوتتان می‌کند، قبول کنید چرا که می‌خواهند زندگی کردن را به شما بیاموزند. تمام پیامبران آمدند تا زندگی کردن را به بشریت بیاموزند، نه مرگ را. چرا که مرگ علم نیست.

راشد یزدی اظهار کرد: اگر فردی علم زندگی کردن را نیاموزد، از زندگی کردن درمی‌ماند. پیامبران اولین فردی بودند که با عنایت و لطف الهی بین مردم آمدند تا بشر به آگاهی زندگی کردن دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: زندگی کردن با زنده ماندن فرق دارد. حیوانات برای زنده ماندن غرایزی دارند و نیازمند ابزار منفصلی نیستند، لذا نه تعلیم بردارند و نه دارای استعداد هستند، اما انسان برای زندگی کردن نیازمند ابزار منفصل است، چرا که انسان بر خلاف حیوان دارای شخصیت است و قابلیت ارتقای معنوی و رسیدن به لقای الهی را دارد و پیامبر نمونه بارز یک انسان تکامل یافته است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: قرآنی که در یادگیری آن اهتمام دارید به بنیه دادن بشر و تقویت آن قیام کرده تا بشر را به «فَكَانَ قَابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنَىٰ» برساند.

وی بیان کرد: بشر در راه رسیدن به تکامل نیرودهنده‌ای چون قرآن دارد. در عصر کنونی بشریت نیاز به پیامبر جدید نمی‌کند، چرا که با نزول قرآن نیاز به پیامبر دیگری ندارد. اکنون بشر روی پای خود ایستاده وگرنه پیامبر ما خاتم‌الانبیاء نبود و بعد از ایشان نیز پیامبران دیگری مبعوث می‌شدند.

راشد یزدی با بیان اینکه دین اسلام برای زندگی ظرف قائل است، گفت: قرآن از تمام تفاسیرش 1000 سال جلوتر است. قرآن حیات دارد و زنده است. لذا کسانی که سرمایه‌هایشان از جنس قرآن است خودش نیز همیشه زنده است. هیچ ذخیره‌ای برای انسان در دنیا و آخرت ارزنده‌تر از قرآن نیست. قرآن اشباع‌کننده و حیات‌دهنده است.

انتهای پیام
captcha