اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی خواستار واکنش به قرآن‌سوزی شد
کد خبر: 4118650
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی خواستار واکنش به قرآن‌سوزی شد

اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی ضمن محکومیت قرآن‌سوزی سازمان‌یافته در کشورهای اروپایی خواستار اتخاذ تدابیر لازم در واکنش به این تحریکات شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی قرآن‌سوزی سازمان‌یافته در کشورهای اروپایی را محکوم کرده و با توصیف این اقدامات به عنوان اقدامات وحشیانه خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای پاسخ به این تحریکات شدند.

این اظهارات در بیانیه پایانی هفدهمین کنفرانس اتحادیه شوراهای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (57 کشور) که در الجزایر برگزار شد، اعلام شد.

اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در بیانیه‌ای به نام «بیانیه الجزایر» تأکید کرد: ما اقدام برنامه‌ریزی‌شده آتش‌زدن قرآن کریم در سوئد، دانمارک و هلند (طی روزهای گذشته) را به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: این اقدام جنایتی فجیع و حمله آشکار به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان و احساسات آنان تحت عنوان آزادی بیان است.

همچنین بر اساس این بیانیه، این اقدامات وحشیانه با همه ارزش‌ها و اصول انسانی و اخلاقی ناسازگار است.

این اتحادیه از سازمان همکاری اسلامی خواست تا اقدامات لازم را برای پاسخ به این تحریکات و ارائه توصیه‌هایی در این زمینه اتخاذ کند.

اتحادیه مجالس اسلامی در رابطه با موضوع فلسطین، نیز توقف فوری تمامی نقض حقوق بین‌الملل از سوی رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

این اتحادیه بر ضرورت رفع محاصره نوار غزه و پایان فعالیت‌های شهرک‌سازی و پایان دادن به سرکوب مداوم علیه غیرنظامیان فلسطینی تأکید کرد.

اعضای اتحادیه مجالس اسلامی همچنین تأکید کردند: ما بر حمایت بی‌دریغ خود از آرمان فلسطین و قدس شریف، حقوق مسلم و قانونی ملت فلسطین و نیز حق تعیین سرنوشت و حق بازگشت آوارگان به سرزمین خود، تأکید می‌کنیم.

 

انتهای پیام
captcha