اعلام سیاست‌ ملی حفظ قرآن در مالزی
کد خبر: 4118685
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

اعلام سیاست‌ ملی حفظ قرآن در مالزی

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست‌وزیر مالزی اعلام کرد سیاست ملی آموزش حفظ قرآن کریم از 13 اسفند در این کشور اجرا خواهد شد.

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست‌وزیر مالزی در وسط تصویر

به گزارش ایکنا به نقل از The Sun Daily، حمیدی گفت: دولت در حال بررسی سیاست ملی آموزش حفظ قرآن کریم پیشین است که در سال 2016 اجرا شد تا اطمینان حاصل شود که در مورد سیاست‌های جدید از نظر روش‌های تدریس در مؤسسات حفظ قرآن هماهنگی وجود دارد.

معاون نخست‌وزیر مالزی که در نشست مطبوعاتی مراسم اهدای جایزه شخصیت اسلامی سال مالزی صحبت می‌کرد، گفت که سیاست ملی آموزش حفظ قرآن کریم قبلاً اجرا شده بود و شیوه‌نامه مدیریت آموزش حفظ در مالزی با در نظر گرفتن سیاست آموزشی ملی و مقررات دولتی در مالزی تنظیم شده است.

وی افزود: دولت از طریق سیاست ملی آموزش حفظ قرآن کریم می‌خواهد اطمینان حاصل کند که حافظان قرآن تنها به عنوان امام مسجد، معلم یا در زمینه‌های مرتبط فعالیت نکنند، بلکه حافظان قرآن باید وارد مشاغل حرفه‌ای شوند.

احمد زاهد حمیدی گفت: ما می‌خواهیم رهبران و کارشناسان ملی را از میان حافظان قرآن انتخابکرده و در عین حال جایگاه آنها را ارتقاء دهیم.

مراسم اهدای جوایز برترین شخصیت اسلامی مالزی اولین بار در سال 2020 برگزار شد. این جوایز هرساله به برترین فعالان علوم اسلامی در حوزه‌های مختلف اهدا می‌شود و  امسال  هم 9 نفر در بخش‌های مختلف جوایزی را دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha