قضات در مسیر اجرای عدالت بر مبنای مکتب سلیمانی عمل کنند
کد خبر: 4118881
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

قضات در مسیر اجرای عدالت بر مبنای مکتب سلیمانی عمل کنند

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: سردار سلیمانی یک انسان الهی و مخلص بود که جز خدا و اخلاص موضوعی را مدنظر نداشت و قضات نیز باید بر مبنای مکتب سردار سلیمانی با اخلاص و انگیزه الهی در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق مظلومان تلاش کنند.

صادق رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام صادق رحیمی، معاون قضایی قوه قضاییه در نشست با شورای معاونین دادگستری، قضات دادگاه‌های تجدید نظر و رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی کرمان با تأکید بر اینکه قضات باید تمام تلاش خود را برای صدور احکام درست و متقن به‌کار گیرند، گفت: قضات باید بر مبنای قوانین جدید و با شناخت کامل موضوع نسبت به صدور احکام اقدام کنند.

وی افزود: انتظار می‌رود که قضات تجدیدنظر به‌عنوان یک ملجأ و مأوای حقوقی باشند و نسبت به آموزش و راهنمایی قضات جوان اقدام کنند. قضات یک مسئولیت شرعی را برعهده گرفته‌اند و اگر بخواهیم نگاه مادی به‌کار قضات داشته باشیم، حقوق پرداختی شاید پاسخگوی صدور یک حکم آنها نیز نباشد اما در این رابطه باید توجه داشت که قضاوت یک منصب الهی است و آن را یک شغل نمی‌دانیم.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه سال جاری، تقویت دانش قضایی قضات بود که این موضوع در سند تحول قضایی نیز به‌صورت ویژه مورد تأکید قرار گرفته تا شاهد صدور احکام متقن، مستحکم و غیرمخدوش باشیم.

حجت‌الاسلام رحیمی با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی اظهار کرد: ایشان یک انسان الهی و مخلص بود که جز خدا و اخلاص موضوعی را مد نظر نداشت و قضات نیز باید بر مبنای مکتب سردار سلیمانی با اخلاص و انگیزه الهی در مسیر اجرای عدالت و احقاق حقوق مظلومان تلاش کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید کرد و ادامه داد: خط قرمز در کمک به آزادی افراد این است که فردی که وجود او در جامعه موجب سلب امنیت و آرامش مردم می‌شود، مستحق هیچگونه کمک و ارفاق نیست.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: ریاست کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها باید در ایام پایانی سال جاری، نسبت به بررسی دقیق پرونده‌های مددجویان زندان اقدام کنند تا از ارفاقات و تأسیسات قانونی برای آزادی آنها استفاده شود.

انتهای پیام
captcha