دستاوردهای انقلاب را برای نسل آینده تبیین کنیم
کد خبر: 4118910
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

دستاوردهای انقلاب را برای نسل آینده تبیین کنیم

استاندار گیلان با بیان اینکه مسیر انقلاب را با اقتدار ادامه می‌دهیم، گفت: مطابق بیانیه گام دوم همه وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب را برای نسل آینده تبیین و معرفی کنیم.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 12 بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام(ره) و آغاز دهه فجر که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و با تبریک جشن انقلاب و فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: شهدا برای اقتدار نظام، سربلندی و عزت ملت جانشان را فدا کردند و ناظر به اعمال هستند لذا با شهدا پیمان و میثاق می‌بندیم تا در عرصه خدمتگزاری صادقانه به مردم نجیب و ولایتمدار استان با تمام وجود و توان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) به ما درس آزادگی، گفتمان عدالت اجتماعی در مسیر تعالی و پیشرفت کشور را دادند، افزود: امام(ره) شخصیتی انقلابی داشتند و از انقلابی‌ترین چهره‌های دوران معاصر بودند که به ما عزت، اقتدار و حیثیت دادند و در مسیری که به‌عنوان نقشه راه ترسیم کردند، مقام معظم رهبری سکان‌دار کشور شدند و این کشتی نجات‌بخش را به درستی هدایت می‌فرمایند.

عباسی گفت: دشمن در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب تلاش کرد تا انقلاب اسلامی ایران را همانند سایر کشورها از بین ببرد و به اهداف شوم خود دست یابد و در این راستا جنگ، تحریم، نفوذ فرهنگی، جنگ ترکیبی و اغتشاش را تحمیل کرد اما سرخورده شد، تحرکات اخیر دشمن هم پیروزی و موفقیت نظام را نشان می‌دهد.

استاندار گیلان بیان کرد: دشمن وقتی به ساحت مقدس قرآن، پیامبر(ص) و حریم ولایت فقیه اهانت می‌کند بیانگر ضربه‌ای است که از نظام خورده و در مقابل استوانه و ارکان نظام و مردم ما با بصیرت از انقلاب و نظام دفاع می‌کنند و پاسدار و حافظ خون شهدا هستند.

وی افزود: دشمن تلاش کرد در انتخابات سیزدهم، حضور مردم را کم‌رنگ کند و بر طبل ناامیدی کوبید اما مردم در صحنه حضور یافتند و دولت انقلابی تشکیل و مسیر به‌طوری با برنامه راهبردی طراحی شد که تحریم‌ها خنثی شدند و حتی جنگ ترکیبی را که با هدف بازدارندگی رقم زدند هم شکست خورد.

عباسی افزود: کاستی یا نواقصی وجود دارد اما 44 سال است ما گفتمان «استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی» را که حضرت امام(ره) به ما هدیه کرده، دنبال می‌کنیم و قدردان هستیم. همچنان راه شهدا را مقتدرانه ادامه می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم دشمنان صف‌آرایی و تضعیف کنند.

مقام عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه مسیر انقلاب را با اقتدار ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: امروز در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بر اساس اسناد بالادستی، آرمان‌های امام، منویات و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با برنامه‌ریزی به درستی حرکت می‌کنیم.

استاندار گیلان گفت: دشمن در تلاش است نگاه ما را در خدمت به مردم تغییر دهد اما تا زمانی‌که روحیه انقلابی در این مسیر هست شکست ناپذیریم و همچنین درخت تنومند انقلاب بارور و ثمربخش‌تر خواهد شد و ثمره این میوه را نوجوانان و جوانان برداشت می‌کنند، مطابق بیانیه گام دوم همه وظیفه داریم دستاوردهای انقلاب را برای نسل آینده تبیین و معرفی کنیم.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب همه امور و حتی تمام فناوری‌ها و علم ما در اختیار استکبار بود، امام(ره) گفتمان استکبارستیزی را در وجود جوانان و نوجوانان به‌وجود آوردند و امروز این گفتگو با منویات مقام معظم رهبری به شکوفایی می‌رسد، استعدادها و نبوغ جوانان ما در بخش‌های مختلف خود را نشان می‌دهد و توانستیم حرف برای گفتن داشته باشیم، حتی دشمن در جنگ سخت متوجه اقتدار نظام شده است.

عباسی با بیان اینکه افسران جنگ نرم را تربیت می‌کنیم، گفت: افتخار داریم امروز علی رغم همه فشارها دولت توانسته تمام استقراض بانکی را پرداخت کند و بتواند افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان و مردمی کردن اقتصاد را محقق نماید، روزها و ماه‌های آینده نویدبخش شرایط بهتری است.

وی با بیان اینکه امروز در نخستین روز جشن انقلاب حدود چهارهزار و 500 میلیارد تومان پروژه‌های اقتصادی، توسعه‌ای، فرهنگی و محرومیت‌زدایی را افتتاح کنیم، تصریح کرد: در بخش اشتغال از سامانه اشتغال هم می‌توانید رصد کنید که امروز به تحقق 96 درصدی رسیدیم. در بخش مسکن موانع موجود برطرف شده و امروز 23 هزار متر بستر لازم فراهم شده و از 29 هزار نفر متقاضی حدود 27 هزار نفر صاحب مسکن می‌شوند، 350 میلیون تومان به ازای هر نفر سهم دولت پرداخت شده است.

عباسی بیان کرد: تأمین کالاهای اساسی و تکمیل پروژه‌ها هم در حال انجام است، همه تلاش را به‌کار گرفتیم تا مردم عزیز دغدغه‌ای نداشته باشند، در بحث مهار تورم و نظارت بر قیمت کالاها تلاش‌هایی در حال انجام است.

استاندار گیلان با اشاره به حضور سفرای کشورهای مختلف منطقه در استان، تصریح کرد: گیلان دروازه هاب کالاها و اقتصاد با کشورهای منطقه می‌شود. همچنین در بخش اقتصاد کشاورزی، دریا، دانش‌بنیان منویات مقام معظم رهبری را محقق می‌کنیم؛ ثمرات این انقلاب طی روزهای آینده در ایام دهه فجر به اطلاع مردم می‌رسد.

انتهای پیام
captcha